Karoseria
: Sorento ma dla mnie prawie same zalety: jakość, cena, przestrzeń, wielozadaniowość, wyposażenie, komfort, wygląd, gwarancja.
5,0
Całokształt
Po dwóch miesiącach z czystym sumieniem mogę napisać, iż SORENTO to ładne, bardzo porządnie wykonane auto prosto z Korei. Łączy w sobie cechy dużego VANA, dużego KOMBI i TERENÓWKI. Jednym słowem auto do wszystkiego, no może poza przepełnionym miastem i trudnym terenem. KIA ma dla mnie prawie same zalety: jakość, cena, przestrzeń, wielozadaniowość, wyposażenie, komfort, wygląd, gwarancja. Oczywiście są i wady: za jasno świecący ekran nawigacji (starszej generacji LCD), brak wodotrysków typu oświetlenie ambientowe, brak świateł ledowych mijania i drogowych, wyłączające się czujniki przy jeździe do przodu, no i spalanie mogło by być niższe. Dotychczas moje diesle paliły od 1-1,5 litra mniej, ale miały napęd na przód i ręczną skrzynię. Auto spala 6,4 l przy emeryckiej jeździe w trasie, 7-11 l w mieście w zależności od trybu jazdy, 7-9 l w normalnej trasie. Przy czym w mieście spalanie mocno uzależnione jest od tego czy jedziemy na rozgrzanym silniku i czy nie jest wypalany DPF. Średnio od nowości do 9000 tys. km mam 8,3 l - 30% miasto 70% trasa. Ważne jest to, iż komputer nie oszukuje przy spalaniu jak to ma miejsce w Oplu Zafirze Tourer. W swojej klasie dużych SUV-ów KIA wypada znakomicie, brak jej jedynie mocniejszych silników diesla powyżej 200 KM.
Ogólnie bardzo polecam zakup KIA SORENTO szczególnie tym którzy nie lubią, nie chcą lub nie muszą przepłacać za auta "PREMIUM" typu BMW X3-X5, AUDI Q5-Q7, LEKSUSA RX, VW TUAREGA. Za nieco ponad 160 tys. próżno szukać tak dużego i tak "wypasionego" auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 2 litry pojemności dość mocny i elastyczny. W trybie SPORT zadziwia mocą. Podczas wypalania DPFu spalanie wzrasta o 1-2 litry.
5,0
Skrzynia biegów
Mój pierwszy automat. Tryb ECO najlepszy w trasę, Normal do miasta, a Sport spod świateł. Skrzynia w ECO działa dość ospale, lekko przeciąga biegi, natomiast tryb SPORT jest dość agresywny i lekkie muśnięcie gazu powoduje natychmiastowe przyspieszenie i szybką zmianę biegów. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Jeździłem X3 z 8-śmio stopniowym automatem i raz S-tronikiem w A5. Obie bez zastrzeżeń, ale BMW to przepaść cenowa i mniejsze auto, a w Audi to awaryjne DSG plus to co w BMCe. Właśnie ze względu na tego hydrokinetyka wybrałem Sorento a nie EDGA, Tiguana czy inne dwusprzęgłówki, ponieważ robię duże roczne przebiegi i bezawaryjność to podstawa.
5,0
Układ jezdny
Dość sztywny, ale komfortowy. Tylko na szybko pokonywanych progach zwalniających lekko dudnią mcpersony. Generalnie auto zachęca do spokojnej, komfortowej podróży, ale spokojnie można być pierwszym w trasie i na światłach :-]. No i pełnowymiarowe koło zapasowe w alufeldze!
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki i kamera cofania pomagają, szkoda że nie mam kamery 360, ogólnie bardzo duże auto jak na polskie warunki.
5,0
Ergonomia
W wersji XL super, pamięć dla fotela i lusterek kierowcy, szeroka regulacja foteli, bezkluczykowy dostęp, automatyczna klapa bagażnika. Prosta obsługa bez konieczności studiowania instrukcji. Dlatego wybrałem XL-kę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik łapie temperaturę dość szybko jak na diesla, po 2-3 min. od uruchomienia, 90 st.C po 5 kilometrach. Automatyczne odparowywanie szyb to super sprawa. Klima działa super. W ogóle cały układ działa cichutko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonale, miejsca wystarczy dla każdego i na każdą okazję. Gdyby nie było 6 i 7 fotela to bagażnik miałby z 800 l.
4,0
Wyciszenie
Jest w cicho i komfortowo, słuchać mocno opony KUMHO przy wyższych prędkościach, ale nie jest to irytujący dźwięk. Powyżej 60 km silnik prawie niesłyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyna wada tego auta to spalanie. Ale jest 4x4, bezawaryjny automat i kawał dobrego samochodu. Inne marki palą podobne ilości paliwa przy podobnych mocach. Dużo zależy od prędkości ze względu na duże opory powietrza. Do 140 km/h w trasie spalanie 8-9 l, do 120km/h 7-8 l, do 100 km/h spalanie 6,4-7 l. Myślę ,że nie da się spalić więcej niż 10-11l poza autostradą. Zakup auta w tej cenie uważam za świetną inwestycję dla mojej rodziny i firmy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest to najdroższe auto jakie miałem, cena adekwatna do wyposażenia, jednak prawie połowę niższa niż marek premium z podobnymi dodatkami. W porównaniu do BMW X3 za 260 tys. którym jeździłem Sorento to SUPER wyposażona OKAZJA CENOWA!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW
[l/100km]