Duży, przestronny samochód z ilością miejsca porównywalną z niektórymi samochodami typu VAN. Zaskakuje wyciszeniem, denerwuje drobiazgami. Otrzymuje pochwały od właścicieli marek premium. W porównaniu do poprzedniej generacji to ogromny postęp. Jak tylko pozwolą finanse to zapisuję się już na następną generację ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczająca jednostka do tego samochodu. Nieco brakuje mocy przy 7 osobach na pokładzie. Jazda po mieście jak i na autostradzie to czysta przyjemność. Sam samochód nie zachęca jednak do mocnego wciskania gazu - raczej do spokojnego pokonywania setek km.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia - nie szarpie, płynnie zmienia biegi, w trybie SPORT zaskakuje szybkością, w trybie ECO nastawia się na oszczędności. Jeśli tylko będzie bardziej żywotna niż DSG to polecam.
4,0
Układ jezdny
Jak na masę około 2000 kg dobrze się sprawdza. Nie ma mocnych przechyłów, ślimaki na autostradzie pokonuje z prędkością porównywalną do mniejszych i niższych samochodów.
Komfort
5,0
Widoczność
Zestaw kamer 360 stopni robi swoje, duże szyby boczne, widoczność do tyłu jedynie przez kamerę lub lusterka.
4,0
Ergonomia
Dobrze ale denerwują drobiazgi:
1. Wskaźnik temperatury zewnętrznej - jedynie pod prędkościomierzem,
2. System START STOP który trzeba dezaktywować po każdym uruchomieniu silnika,,
3. Brak możliwości zapamiętania maksymalnej głośności radia po uruchomieniu silnika,
4. Nadgorliwość systemów bezpieczeństwa - nie można zmieniać niektórych ustawień podczas jazdy,
5. Siedzenia pod typowe tyłki z USA,
Reszta samochodu to same zalety w tym dobry aktywny tempomat
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa, schładzania nie sprawdzałem, seryjne ogrzewane i wentylowane siedzenia + ogrzewana kierownica.
Szkoda jedynie, że nie ma nawet w opcji klimatyzacji 3 strefowej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To największa zaleta tego samochodu. 6 letni dzieciak chodzi między siedzeniami na wyprostowanych nogach, dużo miejsca na nogi i nad głową. W porównaniu z typowym kombi to istna przepaść.
Oczywiście w porównaniu do dużych SUV w USA to Sorento jest jak zabawka - zresztą nawet Q7 też.
5,0
Wyciszenie
Jeśli tylko silnik osiągnie temperaturę roboczą to niemal go nie słychać. To główna zaleta tego samochodu. Do tego system nagłośnienia Infinity i super frajda z jazdy gwarantowana. Jazda autostradą to czysta przyjemność tak samo jak w mieście.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 30 tyś - jedynie zakup opon zimowych to dużo większy wydatek niż zwykłego samochodu.
Zaskoczyło mnie spalanie udokumentowane zdjęciem ;) Po kilkudziesięciu km wyszło raz średnio 5,7...
5,0
Stosunek jakość/cena
To jeden z głównych powodów zakupu samochodu. Nikt inny nie oferuje tyle za tyle. Do tego upust w salonie około 10 tyś.
Otrzymujemy za to duży, max wypasiony samochód z napędem umożliwiającym sprawne przemieszczanie i zaparkowanie tam gdzie samochody miejskie nie mają szans wjechać
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na tą chwilę brak i oby tak do końca leasingu ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w. tj. brak - jednak 7 lat gwarancji to marketingowa ściema. Prawda jest taka, że to 150 tyś. km co w moim przypadku oznacza około 3 lata jazdy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW
[l/100km]