Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sorento III SUV Facelifting

Jarosław, ponad rok temu
Silnik 2.0 CRDi 185KM 136kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Kia Sorento III SUV Facelifting 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Fajne auto rodzinne, wygodne, dosyć przestronne. Zbyt mały silnik - ciągle oglądam się za Durnago R/T 5,7 :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik za słaby do tej masy. Niby ma 185KM ale po hamowni widać że nie trzyma serii (178). Start od 0 daje jakieś wrażenia do 50-60 km/h - późnij to już tylko rozpędzanie. Zmierzony czas to 11,5 sek do 100 a nie jak deklaruje producent 10,4 (tyle ma do 60 mph). Pewnym rozwiązaniem jest modyfikacja softu tylko po co.... mogli dać 3.0 diesla i było by pięknie. Spalanie pewnie by było na podobnym poziomie. Mój w korkach pali ok 11-11,5l./100 (wynik głównie robi stanie - myślę że przy aktywnym auto start/stop można osiągnąć ok 1l mniej - ja z tego nie korzystam), trasa w okolicach 140 km/h 8,5l, drogi podmiejskie - mój rekord to 5,6l przy średniej prędkości ok 50km/h - jak widać rozrzut jest olbrzymi.
4,0
Skrzynia biegów
8 biegowy automat robi robotę w trasie. Jak jest zimny potrafi szarpnąć na niskich biegach i redukcji przy zatrzymywaniu się na światłach. Jak się rozgrzeje działa bardzo płynnie. Uczulam na wymianę oleju w skrzyni - serwis twierdzi że się tego nie robi ale instrukcja podaje że w trudnych warunkach (a za takie jest uważana jazda miejska) pierwsza wymiana po 90 tyś a kolejne po 60. Nie jeździłem 6 biegowym ale z tego co widziałem w necie 6AT chyba ma lepsze przyśpieszenie do 100
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo stabilnie. Problemem jest tylne zawieszenie Nivomat (seryjnie w GT line). Szybko się psuje (ok 90 tyś) - samochód robi się twardy i podskakuje jak piłka. Na szczęście jest na to rozwiązanie - można kupić zwykłe amortyzatory i wzmocnione (wyższe) sprężyny. Na seryjnych sprężynach tył siada bardzo nisko.
5,0
Karoseria
Dobra widoczność, na chwilę obecną nic się złego nie dzieje
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemów
4,0
Ergonomia
Brak gniazda zasilającego w bagażniku, i podłokietniku przy kierowcy. Brak chłodzonego schowka. Android Auto - niestety przewodowy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 3 strefowa - niestety 3 strefa jest w ...... bagażniku dla 3 rzędu siedzeń. Mogli dać na drugim. Plus za podgrzewaną kierownicę i tylne fotele. Przednie dodatkowo z wentylacją
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trochę mało miejsca z tyłu na kanapie w drugim rzędzie (mieszczę się z lekkim zapasem) ale to może moje zboczenie bo wcześniej miałem Forda S-maxa. Za to w 3 rzędzie daje się jechać - mam 186 cm wzrostu. Gdyby auto było z 10 cm dłuższe pewnie było by znacznie lepiej. Bagażnik niby 600l. ale dosyć płaski (jak w Q7 pierwszej gen.) przez co po załadowaniu walizkami (postawiona na boku wstają ponad roletę - brakuje jakiś 10 cm żeby się zmieściły pod) jest problem z zaciągnięciem rolety (zostaje otwarta)
5,0
Wyciszenie
Jak na SUVa - ok
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty paliwa w jeździe miejskiej, koszt opon, serwis olejowy (prawie 8l do silnika co 15 tyś km a nie jak serwis radośnie pisze 30, olej w skrzyni, dyfrach) - jak to w większym SUVie - tanio nie będzie
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu wydaje się nie mieć konkurencji. W GT Line mam kompletne wyposażenie - head up, radar, automat, aktywny tempomat, ostrzeżenia o ruchu poprzecznym, kamery 360, panorma otwierana - generalnie wszystko co sobie stryjenka zażyczy. W niemieckich markach trzeba za to zapłacić prawie 2x więcej a różnicy w jakości jakoś specjalnie nie widzę (jeździłem X6 i Q7). Po 5 latach i prawie 130 tyś. nic mi nie trzeszczy, spasowanie ok, materiały ok i co fajne jest jeszcze gwarancja
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 125 tyś wymiana czujnika NOx i sondy lambda. Reszta bezawaryjna
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sorento III SUV Facelifting