Uwaga na 7 letnią gwarancję KIA tam są wykluczenia. Nie dotyczy to elementów metalowo gumowych zawieszenia i filtra DPF. Radio i CD to 2 lata.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na SUV-a i diesla zaskakująco cichy w środku. Wnętrze obszerne i przyjemne. Dopracowane detale, drzwi zamykają się jak w limuzynie, większy od małych SUVów a mniejszy od tych z 3 litrowymi silnikami. Zawieszenie dosyć twarde. Największa wada jak dotychczas to spalanie, średnio 10L (automat). Po wejściu na obroty bardzo dynamiczny.
3,0
Skrzynia biegów
Jak to automat, o hamowaniu silnikiem można zapomnieć. Nie pozwala silnikowi schodzić poniżej 1500 obr.
4,0
Układ jezdny
Twardy, co nie każdy lubi. Prowadzi się pewnie, nie kiwa się na boki.
Komfort
3,0
Widoczność
Przeciętna do tyłu ale Kia daje czujniki do każdego auta.
4,0
Ergonomia
Dobrze. Wyłącznik świateł, niestety jak w japończykach przy kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco przestrzeni z przodu i tyłu dla dużych ludzi.
5,0
Wyciszenie
Testowałem RAV4 , Captivę i Kia jest o klasę lepsza.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto wielkie i za automatem nie dla oszczędnych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do teraz bez problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 CRDi 197KM 145kW
[l/100km]