Inne
: Skrzypienie czegoś w bagażniku. Mam nadzieję, że uda mi się to zweryfikować
5,0
Całokształt
Samochód bardzo "szczery" i wart swoich pieniędzy. Ma kilka wad, ale jest przede wszystkim tym, czego oczekuje się od SUVa tego rozmiaru.
Wrażenia
4,0
Silnik
2.2 CRDI, zgrabnie zbiera się spod świateł, pali średnio 8.5 litra w cyklu mieszanym (głównie szarpana jazda mojej mamy)
5,0
Skrzynia biegów
Jestem zwolennikiem manuali, ale jeśli automat jest w miarę dobry, to może być. Bardzo płynnie zmienia biegi, dość szybka reakcja w trybie manualnym.
2,0
Układ jezdny
Zdecydowanie najsłabszy punkt tego samochodu. O ile sama praca kierownicy jest ok, to zawieszenie jest mocno beznadziejne. Bardzo głośno stuka i jest twarde na poprzecznych nierównościach, a w sumie sprawia wrażenie miękkiego.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko super, duże lusterka, duża tylna szyba. Pozycja za kierownicą bardzo podobna do tych w Range Roverze. Siedzi się jak na krześle, a nie w samochodzie.
5,0
Ergonomia
Rewelacja. Super wygodny samochód, Bagażnik po złożeniu siedzeń jest ogromny. Wszystko jest pod ręką, na kierownicy obsługa radia. Intuicyjnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super, automatyczna klima (wolę zwykłą) działa rozsądnie i szybko. Jak na diesla nagrzewa się dość szybko. Podgrzewane/chłodzone fotele działają dużo szybciej niż w naszym poprzednim Audi Q5
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu i z tyłu jest pod dostatkiem. W wersji bez szyberdachu więcej miejsca nad głową. dwumetrowce nawet się mieszczą.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla nie jest źle. Czasami skrzypią plastiki w bagażniku
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie koszty serwisowania. Dużo rzeczy w serwisie jest gratis. Spalanie jak na taki duży samochód jest w normie. Zresztą wolę szczere 9 litrów, niż ze start/stopem i dwumasem za 3000 zł do wymiany za parę lat.
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie to zawieszenie... W pełni wyposażony samochód za 50% ceny tego samego wyposażenia w Audi. I do tego lepsza ergonomia. Na minus trzeszcząca podłoga (albo plastiki) w bagażniku. Z przodu materiały są niezłe, przede wszystkim świetnie spasowane. Nie ma żadnych szpar, ani trzeszczenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co tylko skrzypienie czegoś z tyłu. Brzmi jak jakiś plastik albo półka w bagażniku. Poza tym nic póki co, ale samochód jest młody.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
póki co nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 CRDi 197KM 145kW
[l/100km]