To naprawdę fajny samochód jak się go obiektywnie ocenia. W porównaniu z konkurencję o wiele tańszy, niezawodny (póki co), w zimie z napędem 4x4 jeździ się super (spytajcie mojej żony :-) ). Poza tym można pojeździć po bezdrożach i to też jest fajne. Bardzo uniwersalny samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po rozgrzaniu OK. Jak zimny to go słychać również w kabinie. Polecam zrobienie tuningu czyli w moim przypadku wgranie nowego oprogramowania - moc ok 165 koni i moment obrotowy +20%. Wtedy naprawdę samochód dostaje kopa.
4,0
Skrzynia biegów
U mnie jest automat i powiem tak - trzeba się nauczyć z nim obchodzić. Jak za mocno przyciszniesz gaz to zredukuje o dwa biegi i będzie kręcić do 4 tys. Jak się w miarę płynnie i nie gwałtownie dociska gaz to zredukuje o jeden bieg albo wcale i przyspieszy płynniej niż przy wciskaniu do dechy. Generalnie ta przypadłość nie przeszkadzaniu w jeździe po mieście czy na drodze szybkiego ruchu - dwa pasy w każdym kierunku. W polskich realiach, przy szybkim wyprzedzaniu za miastem o wiele lepiej moim zdaniem sprawdza się tiptronik - przejście w tryb ręczny przed rozpoczęciem wyprzedzania powoduje, że skrzynia redukuje się o 1 bieg (np. z 5 na 4) i wystraczy tylko dodać mocno gazu a po wyprzedzeniu wrócić z powrotem do automatu.
Poza tym automat bardzo fajnie sprawdza się w jeżdzie w terenie - nie ma strachu, że samochód zgaśnie.
5,0
Układ jezdny
Jezeli pamiętasz, że samochód którym jeździsz ma 1,8m wysokości, waży pusty 2 tony oraz, że to SUV to układ jezdny możesz uznać za bardzo dobry. Samochód jest generalnie bardzo sprężysty i raczej twardy niż miękki - mi to bardzo odpowiada. Poza tym możesz zapomnieć o wszelkich dziurach, dołach, krawężnikach, zaspach w poboczu itp. itd.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki super - wysoko się siedzi. Do tyłu - bardzo duże lusterka ale bez czujników cofania nie wiesz gdzie się kończy tyłek. Nie oznacza to, że w innych samochodach, którymi jeżdżę jest lepiej - generalnie uważam, że czujniki cofania to jeden z tych gadżetów na które warto wydać pieniądze.
4,0
Ergonomia
Cóż widać, że ten samochód jest prosty w pozytywnym tego słowa znaczeniu - masz wrażenie, że nic ci się nie popsuje .... bo nie ma się co psuć. Więc tak:
- fotele - dlaczego nie ma sterowania pokrętłem tylko skokowe?
- dlaczego aby uruchomić termomert zewnętrzny to trzeba nacisną przycisk i dlaczego ten termometr nie ma sygnalizacji akustycznej gdy temperetura spada poniżej +3 stopnie?
- ale za to na innym wyświetlaczu można ustawić stałe wyświetlanie wysokość npm, kierunek jazdy lub ciśnienie - po co to komu????
- dlaczego lusterka się skłądają elektrycznie dopiero po przyciśnięciu przycisku a nie za każdym razem jak zamykam samochód?
- dlaczego kierownicę mogę ustawić w jednej płaszczyżnie?
- dlaczego nie ma komputera?
- dlaczego w samochodzie za tyle pieniedzy schowek nie jest klimatyzowany?
- dlaczego lusterko wsteczne nie jest fotochromatyczne?
- dlaczego muszę ręcznie blokować drzwi po ruszeniu a nie robi tego automat?
- dlaczego nie mogę wyłączyć poduszki po stronie pasażera?
- dlaczego w bagażniku nie ma siatki pionowej?
- dlaczego firmowe głośniki trzeba od razu wymienić bo się nie da ich słuchać?
- co do firmowych opon nie wiem bo póki co jeżdżę na zimówkach z wyboru.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie OK ale czasami mam wrażenie, że klima głupieje i przy +6 na zewnątrz w trybie AUTO włącza klimę???? Analogicznie w drugą stronę - na zewnątrz +15, w samochodzie ze dwadzieścia parę i włacza ogrzewanie???? Nie zawsze tak się dzieje ale czasami. Sprawdzę w serwsie.
Aha - na duży plus zaliczam szybkość nagrzewania się samochodu w zimie - w trybie AUTO jest naprawdę szybko. Mój drugi samochód to zwykła osobówka z silnikem 1.9 JTD i mam porównanie, a właściwie to nie ma co porównywać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały nie jestem a czuję się swobodnie. To naprawdę obszerny samochód. Co do bagażnika to powiem tak - ma 440 litrów, w moim poprzednim samochodzie było 500 i było to kombi ale.... No własnie czy wyjeżdżając na wakacje kiedykolwiek starczyło wam miejsca w bagażniku? Z bagażnikiem jest tak jak z piwnicą i garażem - zawsze są za małe. Bagażnik w Sorento wystarcza, jeżeli nie zabieramy niepotrzebnych dupereli i niegabarytowych przedmiotów. Jezeli mało to najlepiej będzie kupić bagażnik dachowy. Poza tym to nie jest ciężarówka.
4,0
Wyciszenie
Jechałem w trasie 1800km jednym ciągiem i nie czułem zmęczenia hałasem. Do 140 jet naprawdę OK.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Taa..... jeszcze nie spotkałem producenta którego deklarowane spalanie pokrywałoby się z rzeczywistością. Więc tak - w trasie przy 4 -osobach + pełnym bagażniku + trumnie :-) na dachu przy prędkości ok. 140 na autostradzie spalanie 12 litrów, jak jechałem ok. 120 spalanie spadło do 10,5 litra. Po mieście 12 jest normą. Nie wiem jak będzie w lecie ale coś czuję, że nawet da się zejść poniżej dzisięciu na trasie. W terenie, przy 4x4 i czasami włączonym reduktorze min. 15 litrów. Generalnie trzeba założyć zszycik i liczyć bo samochód sam nam nie powie - brak komputera.
5,0
Stosunek jakość/cena
Popatrzcie ile kosztuje BMW 5, Mercedes ML czy Lexus. Ja wiem, że to bardziej prestiżowe marki ale tak naprawdę Sorento to bardzo udany model i jezeli ktoś go kupuje świadomie to się nie zawiedzie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie mam się do czego przyczepić to się nie czepiam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie czepiam się tym bardziej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 140KM 103kW
[l/100km]