Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sorento I

Użytkownik Sorento, 18 lat temu
Silnik 2.5 CRDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 23 tys. km
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mam ten samochód od 11 m-cy i przejechałem do tej pory 23,5 tys. km. Jestem z niego bardzo zadowolony, a takiej frajdy z jazdy jak ostatnio w górach (dużo śnegu, zaspy) nie miałem od lat. Świetne auto, mogę je polecić z czystym sumieniem. Przydałoby mi się trochę więcej różnych opcji (tempomat, komputer), no ale jakoś przeżyję... :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Przed tunungiem było tylko poprawnie. Po zmianie oprogramowania zdecydowanie przybyło momentu obrotowego na czym zyskała dynamika samochodu. Dopiero teraz można swobodnie wyprzedzać podczas dynamicznej jazdy. Niestety taki tuning robiony w ASO trochę kosztuje (~2,5 kPLN), natomiast nie powoduje wzrostu zużycia paliwa. Prędkość max. dochodzi do 180 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Automat na miasto jest super, natomiast w trasie używam wyłacznie steptronica, dzięki czemu lepiej "czuje" się samochód i można jechać bardziej dynamicznie. Genialna cecha trybu manual to zachowanie jak normalnej skrzyni - chodzi o hamowanie silnikiem bardzo przydatne np. w górach lub przy jeździe po śliskiej/zaśnieżonej nawierzchni. W trybie auto przęłączanie biegów bardzo płynne, przy ostrym starcie w zasadzie niewyczuwalne - samochód startuje jednym ciągiem - prawie jak samolot :-)
4,0
Układ jezdny
Jak na dziurawe miasto trochę za twardy, szczególnie trzęsie na tarkach przed skrzyżowaniami. Z tego powodu zmniejszyłem ciśnienie do 2,2 atm i napompowałem koła azotem. Na gładkich i równych nawierzchniach rewelacja. Na początku wydawało mi się, że wspomagania za bardzo wspomaga ;-), ale po przyzwyczajeniu się mogę powiedzieć, że jest w porządku - pozwala wyczuć samochód.
Komfort
4,0
Widoczność
Ponieważ wcześniej jeździłem dużym vanem z ciemnymi szybami, to narzekać nie mogę, ale dla kogoś kto przesiada się z mniejszego auta na początku może być trudno manewrować tym autem. Szczególnie, że siedzi się dość wysoko, a widoczność do tyłu jest dość ograniczona... Polecam czujniki cofania, bo są one naprawdę ogromnie pomocne! Z kolei - dzięki wspomnianej wysokości samochodu - widoczność na wprost jest świetna, co przydaje się szczególnie w jeździe w kolumnie lub w mieście.
4,0
Ergonomia
Prosta i zrozumiała obsługa wszystkich elementów, tym bardziej że nie ma ich zbyt wiele.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku, ale trzeba przyzwyczaić się do "samodzielności" automatycznej klimatyzacji. Brakuje dwustrefowej regulacji klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu wygodnie mogą jechać dwie osoby. Dla trzech już będzie ciasno (kawałek miejsca zabierają nadkola). Jak na tak duże auto, to pasażerowie z tyłu nie mają zbytniego komfortu... Z przodu jest OK, regulacja foteli i kierownicy pozwala dobrać dla siebie odpowiednią pozycję (w innych samochodach koreańskich, skrojonych dla tamtej rasy, bywa z tym różnie).
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika i nadwozia w porządku, można spokojnie jechać w trasie 160 km/h. Plasitki, deska rozdzielcza, całe wnętrze jak na razie (mam na liczniku 23,5 tys. km) rewelacja, a jeżdże głównie po mieście. Nic nie stuka, nie skrzypi, nie piszczy, itd. Zobaczymy jak będzie dalej...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zasadzie powinienem ocenić "źle", ale może tak wysokie żużycie paliwa wynika z mojej ciężkiej nogi. W mieście ostro staruję ze świateł, a na trasie lubię szybko jeździć... Samochód pali generalnie ok. 15 l ropy/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu z "porównywalną" konkurencją - rewelacja! Co zresztą docenili nabywcy na całym świecie (sprzedaż Sorento przekroczyła już 500 tys. sztuk). No, może na prawie całym świecie, bo w Polsce jest cała masa sfrustrowanych, ideowych przeciwników koreańskiej motoryzacji, dla których "bożkiem" są produkty naszych zachodnich sąsiadów... ewentualnie samochody japońskie. A przecież Koreańczycy robią to co Japończycy 30 lat temu i nie zdziwię się, jak za kilka lat auta koreańskie zdobędą podobne uznanie, a wówczas "tym złym" będą produkty ... chińskiej motoryzacji... te które teraz dostają po 1 gwiazdce i nie są dopuszczane do sprzedaży w niektórych europejskich krajach...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny drobiazg, który do tej pory zauważyłem to popiskująca antena zewnętrzna. Po wyregulowaniu położenia wszystko jest O.K.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy ok. 12-13 tys. km padła mi skrzynia biegów (automat), ale okazało się, że była ona do wymiany w ramach akcji serwisowej. Diler zapomniał lub nie zdążył mnie o tym powiadomić i awaria dopadła mnie w trakcie wakacji. Naprawa (wymiana) trwała 3 dni, w tym czasie jeździłem zastępczym Nissanem Primera. Przy okazji wymieniono (podobno też w ramach akcji serwisowej) jakieś przewody olejowe.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sorento I