Przeniesienie napędu
: Bardzo dobrze radzi sobie w terenie. Przednia oś dołącza się automatycznie przez sprzęgło wielopłytkowe w stosunku do 50/50. W tylnym moście blokada typu LSD.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Wygodny, pojemny i bezawaryjny samochód, który nie boi się terenu. Uniwersalne auto, więcej niż SUV i bardziej cywilizowanie, niż przeciętna, typowa terenówka.
Wrażenia
4,0
Silnik
140KM to trochę mało mocy, jak na tak ciężkie auto (ponad 2 tony). Przy niższych prędkościach ciągnie z samego dołu, w trasie lekko brakuje, skrzynia musi przeciągać, aby wykrzesać moc z silnika. Ale da się bezpiecznie wyprzedzać. Spalanie nie jest najmniejsze, ale znów patrzę przez pryzmat masy i wymiarów.
5,0
Skrzynia biegów
Stary, bezawaryjny automat pięciobiegowy z sekwencją. Uwaga, na początku produkcji były również skrzynie czwórki. Regularna wymiana oleju i zrobi kilkaset tys. km bez żadnego problemu. Śmieszne ceny używanych skrzyń to potwierdzają.
4,0
Układ jezdny
Charakterystyka prowadzenia bliższa ciężarówce niż zwykłej osobówki. Rama i sztywny most z tyłu, wyższy środek ciężkości. Osobiście nie mam z tym problemu, ale jeśli ktoś nastawia się na szybkie pokonywanie krętych dróg, to się rozczaruje. Napęd 4x4 jest bardzo dobry na luźniejszych nawierzchniach czy w deszczu. W terenie też nie ma się czego wstydzić, ciężko coś uszkodzić.
4,0
Karoseria
Odejmuję jedną gwiazdkę za brak ocynku blach. Sporo egzemplarzy ma problemy z korozją, zwłaszcza na tylnych nadkolach oraz pod plastikowymi panelami. Ramy są dobrze zabezpieczone na tle innych, podobnych samochodów. Jedynie należy uważać na gnijące mocowania tylnych wahaczy wzdłużnych.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Duże szyby i lusterka. Warto zainstalować kamerę cofania, jednak gabaryty robią swoje.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Zegary są proste i czytelne. Obsługa klimatyzacji czy innych modułów prosta i intuicyjna. Duży podłokietnik z dwoma schowkami, pojemne kieszenie w drzwiach. Aż dwa schowki na okulary oraz trzy gniazda 12v i 6 miejsc na napoje! Szkoda jedynie, że tak niewiele egzemplarzy ma sterowanie audio przy kierownicy, znacznie częściej trafia się tempomat.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok. Układy działają wydajnie i bez problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca. Duży podłokietnik z przodu z pojemnym schowkiem dwupoziomowym. Szeroka kanapa z tyłu, bagażnik akceptowalny z dodatkową przestrzenią pod podłogą (niestety płytką). Jest to podyktowane kołem zapasowym podwieszonym pod autem.
5,0
Wyciszenie
Słychać silnik, ale tylko w trakcie przyspieszania. Nie różni się niczym od zwykłego auta klasy D. W trasie przy 110-130 jest komfortowo, można swobodnie rozmawiać. Bardzo przyzwoite wyciszenie wnętrza. Spodziewałem się, że będzie gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ktoś może powiedzieć, że spalane jest spore. Ale patrzmy w kontekście wymiarów i wagi samochodu. Uważam, że całokształt kosztów jest w porządku. Na pewno patrząc z porównywalnymi konstrukcjami, Sorento będzie w tej tańszej połowie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jedne z najlepiej wydanych pieniędzy na samochód patrząc na to, co i ile dostaje się w zamian. Bardzo uniwersalny wóz, i pod kościół, na wakacje, do lasu na grzyby czy w teren.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się pierdoły np. lusterko elektryczne się nie składa lub zawiesza się panel klimatyzacji (wystarczy go odłączyć/podłączyć). Nie są to częste usterki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie dzieje, tylko zmieniać olej i filtry.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 140KM 103kW
[l/100km]