Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sorento I

Marcin, 6 lat temu
Silnik 2.5 CRDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Auto radzi sobie w każdych warunkach nie ma terenu po którym nie przejdzie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Nadkola tył oraz tylna klapa przy wycieraczce
Układ elektryczny : Przy dużych temperaturach poniżej zera klimatronik szaleje.
5,0
Całokształt
Auto kupiłem z uszkodzoną głowicą. Czego byłem świadomy poza tą naprawa nie licząc części eksploatacyjnych auto jest praktycznie bez awaryjne. Postaram się opisać wszystkie wady i zalety auta po kolei w danych kategoriach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak pisałem wyżej kupiłem z awaria. Była peknieta głowica jak się domyślam z winy użytkownika albo brak płynu w chłodnicy ewentualnie padnieta wiskoza doprowadzila do przegrzania silnika. Aktualnie silnik chodzi jak nowy wymienilem świece żarowe oleje itp. Pali od strzała w największe mrozy. I jest bardzo zwawy biorąc pod uwagę masę auta. I co najciekawsze nie bierze oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Jedyny minus skrzyni manualnej nie wiem jak u innych użytkowników ale na zimnym silniku dużo ciężej wchodzi jednynka i dwójka trzeba robić to wolniej na rozgrzanym wszystko w porzadku mam włożone zwykle sprzęgło jednomasowe.
5,0
Układ jezdny
Tu akurat zero zastrzeżeń auto prowadzi się super ale podczas jazdy powyżej 140km/h duża buda robi swoje podczas silnych wiatrów i trzeba trzymać ręce na kierownicy
3,0
Karoseria
Auto pobiera na tylnej klapie przy wycieraczce oraz nadkola tył głównie z winy tych plastikowych osłon na drzwiach które zatrzymują tam wodę i błoto czego efektem jest rdza. Poza tym nigdzie nie widziałem progi rama itp wszystko zdrowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko ok poza tylna szyba cofanie w nocy bez kamery cofania tragedia nie widać odległości od przeszkody gdy cofamy.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i intuicyjnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo długo silnik się nagrzewa wiskoza robi swoje. Więc ogrzanie kabiny trwa dosyć długo poza tym w temp dużo poniżej zera klimatronik glupieje wszystko zapala się i miga. Po ogrzania kabiny wraca do normy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca oporowo dla każdego
3,0
Wyciszenie
Przy dużych prędkościach słychać wiatr w uszczelkach drzwi z przodu nie wiem czy tylko ja tak mam czy to wada fabryczna. Obstawiam że buda robi duży opór powietrza. Wraz z wzrostem szybkości
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak narazie tylko oleje klocki itp części bardzo tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
4x4 z prawdziwego zdarzenia na ramię z reduktorem blokada itp wszystko jak być powinno w cenie do 20000tys aktualnie można kupić auto w super stanie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przewod od vaccum pompy który idzie do czujnika oleju przetarl się. Czego efektem były plamy oleju. Regularne czyszczenie filtra paliwa w zbiorniku oraz wymiana paliwowego. Raz na pół roku i unikniemy kłopotów z układem wtryskowym.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Peknieta głowica. Zakup używanej 1000zl plus robocizna to łącznie 2700zl. Poza tym żadnych poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sorento I