Przeniesienie napędu
: Sprawdza sie dolaczane na sztywno 4x4 przez okres zimowy i w terenie. Brakuje blokady LSD lub Torsen w moim modelu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: turbina wymiana
Układ elektryczny
: wtryski regeneracja
Inne
: diody podswietlen przycisków
4,0
Całokształt
Duza dzielność na bezdrożach - po lesie, polach i łąkach. Idealne auto dla wlasciciela psa.
Relingi na dachu, gniazdka 12V w bagazniku, duzo schowków, 5te pełne kolo z felgą alu (zawsze 20% wiekszy przebieg na oponach niz jego brak)
Troche slaby lakier na zarysowania krzewami,
Sztywna rama daje poczucie, ze to wiecej niz SUV, na pewno dobry holownik i auto robocze, oraz na dlugie trasy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wół pociągowy, cichy i wystarczający. Jednostka VM stale udoskonalana, odpowiednia do modelu. Stosunkowo małe spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
4 biegowa, lepsza od 5tki. Wystarczająca, pracuje bez problemow, zmienia biegi \"inteligentnie\" i adaptacyjnie.
4,0
Układ jezdny
Wystarczająco twardy, troche sztywny, tylko paralityk bedzie narzekał. Jednak zawieszenia rozniły sie w zaleznosci od modelu i rynku sprzedazy (USA, Wlochy, itd)
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja to doskonała widoczność, inni mają gorzej. Ekstra!
5,0
Ergonomia
Wygodne siedzenia i trzymanie (materialowe), lepsze niz skora. Wszelkie włączniki ok, dobrze ze nie ma komputera ze spalaniem, bo to rozprasza. Mile podswietlenie zegarów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna za bardzo chlodzi, trzeba nastawiac na minimum 25C !
Natomiast wentylacja i ogrzewanie wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duuuuzo mijsca dla kazdego.
3,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Nawet za cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ze 140KM z 2.5crd ok. Na trasie mozna zejsc do ok 9l/100km bez specjalnego starania sie.
3,0
Stosunek jakość/cena
kupione jako pokazowe pod koniec roku u dealera, wynegocjowane dodatki zimowki, radio cd alarm dywany splacilo sie w 6 lat uzytkowania.
Serwisy ok.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w kazdym aucie: podswietlenia klawiszy (diody)pekniecie uszczelki drzwi, korozja na oslonach metalowych tylnych drzwi u dołu, przetarcia ...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
urwała sie sruba stabilizatora w zawieszeniu (ok 30tys km
turbina ok 60tys km (gwarancja)
pęknieta rura cyrkulacji spalin 150tys km
wtryski (regeneracja) - 190 tys km
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 140KM 103kW
[l/100km]