Inne
: Widoczność na drogę .Jak pierwszy raz wsiadłem nie mogłem się nadziwić ,że tak wszystko dobrze widać , dzięki temu jest bezpieczniej .
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Trzeba bardzo uważać na turbinę , jak świszczy zatrzymać auto , może uszkodzić silnik
Przeniesienie napędu
: Wymiana wału , ale ma dwa wały więc jak komuś się nie śpieszy to może poczekać
5,0
Całokształt
Auto praktycznie bezawaryjne , zawsze wiesz że zapali i wszędzie dojedziesz .Pozatym auto terenowe to nie samochód , to styl życia .Okazuje się nagle ,że wokól Ciebie jest pełno zapaleńców , którzy uwielbiają śmigać w terenie i tworzą kluby .Jakość aut KIA i prestiż marki bardzo się podniósł , jak jedziemy na zlot w 10 aut to widok ludzi machających do nas - bezcenny
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mocny , świetnie dający sobię radę z 2 tonowym pojazdem , dzięki turbodoładowaniu otrzymuje doskonałe przyśpieszenie a jego wygląd drapieżcy w tylnym lusterku powoduje że wszyscy ustępują mu drogi.Nie trzeba wachlować biegami ,wyprzedzanie na \"piątce \" to standard.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje dobrze , jest elastyczna , jedynie ciężko wrzuca się biegi , nie to co w Fordach , pyk i już , tu czujesz co wrzucasz.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to bajka , wielkie szerokie opony powodują ,że zapominasz co to dziury , koleiny , czy nawet krawężniki .Aż cię ciągnie aby pobuszować trochę po wertepach . A zima ? To to co tygrysy lubią najbardziej , po lodzie idzie jak po stole , jakby wbrew prawom fizyki . Uwielbiam wyciągać z zasp te wszystkie Toyoty , Passaty czy BMW
Komfort
5,0
Widoczność
Tu dopiero poznałem co to jest widoczność . Auto jest wysokie więc ponad dachami samochodów widzę wszystko co dzieje się na drodze .Mogę więc o kilka samochodów wcześniej zmienić pas w razie korków .Z cofaniem też nie ma żadnych problemów , wszystko widać .
4,0
Ergonomia
Auto w standarcie jest bogato wyposażone , więc ma trochę tych pokręteł i przycisków , mnie denerwuje ,że termometr zewnętrzny mam pod sufitem i muszę zadzierać głowę aby zobaczyć temperaturę .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się nagrzewa i w zimę od razu czuć ciepłe powietrze , a latem wydajna klimatyzacja chłodzi powietrze . Rewelacyjne jest odparowanie szyb w czasie deszczu . Nie mogę się nadziwić . Żadko bo żadko , ale jak już zaparują szyby to wlączasz nawiew na szybę i w parę sekund masz czysto i sucho .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest doskonale , za kierownicą siedzi się jak na tronie , jest nawet ciekawy patent , miejsce na lewą stopę obok pedałów aby nie męczyła się na długich trasach .Z tyłu pełen luz.
5,0
Wyciszenie
Jest rewelacyjne . Wiadomo silnik 2.5 litra swoje hałasuje . Zamykasz okno i ..cisza .Jedynie sąsiedzi słyszą ,że odjeżdżasz .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tego samochodu nie kupuje się aby martwić się spalaniem , jak ktoś chce aby mu mało palił to niech kupi Cinquecento . Części są ogólnie dostępne i nie za drogie , przeglądy powiedziałbym nawet tanie w porównaniu z innymi markami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu też jest swietnie . Bardzo opłaca się kupić używane auto , ceny są niewysokie , a duzo jest aut po leasingu w Polsce gdzie były wykonywane wszelkie przeglądy na fakturę , więc auta są w doskonałym stanie , z pełną dokumentacją napraw i przebiegu .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalają się żarówki ,i z drobiazgów to tyle .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria turbosprężarki , wymiana przedniego wału
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 140KM 103kW
[l/100km]