Przeniesienie napędu
: Oraz to że KIA tak mocno poszła do przodu z jakością!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Inne
: słabe turbiny
4,0
Całokształt
powinno byc 4,5 :) ludzie zastanówcie się co chcecie kupić !!! jeśłi suv-a który płynie po drodze a zakopie sie tam gdzie wieśniaki przejada golfem po dyskotece i ma tylko dołaczany tylny napęd to nie dla was !!! To uniwesalne auto wygodne dla 5 osób mozna zapakować 600 kg lub pociągnąć 2,5 t na przyczepie jazda w zimie to bajka (stały napęd 4x4) rama zapewnia bezpieczeństwo i sztywność nawozia a sztywny most + reduktor = duże możliwości terenowe. Ceny części na poziomie toyoty corolli zachęcaja jak i małe ryzyko kredzieży i ubezpieczenia. Jeśli ktos jest zainteresowany autem terenowym POLECAM !!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Zimny jest dosć głosny czasem nawet po nagrzniu słychać zawory ale to urok duzych 4 cylindrowców za to elastyka kultura pracy na 5!!! Konieczny jest zakup wersji 170 km lub (tak jak ja) założenie sensownego chip-a do 140 km dopiero wtedy auto jezdzi :)
4,0
Skrzynia biegów
jedynka b.krótka czasem wchodzi cieżej ale to auto jednak terenowe i taki jest standard tych skrzyń nie ma się czego czepiać praca jest wygodna i precyzyjna jednak ze względu na harakterystykę diesla polecam automat na miescie trzeba się ręczną sporo napracować...
4,0
Układ jezdny
szkoda że nie ma ocen 4,5 :))) a tak na poważnie jeśli ktos jeżdził autem osobowym typu Audi A4 i oczekuje takiego konfortu w aucie terenowym to jest niepoważny !!! Takim ludziom polecam SUV-y z samonosnym nadwoziem i niezaleznym zawieszeniem to jest auto terenowe zawieszone na ramie z sztywnym tylnym mostem, mimo tego nie wychyla sie na zakrętach nie buja jest jednak dość sztywne zwłaszcza na poprzecznych nierównościach coś w stylu golfa 4 na płynięcie po drodze nie mozna liczyć (do tego trzeba pneumatyki:) ale pisanie że trzęsie jak na taczkach to przesada jest naprawde dobrze jak na tego typu auto..
Komfort
5,0
Widoczność
B.duże auto nie tylkoz zewnątrz !!! na tylnej knapie jest sporo miejsca nie tak jak u konkurencji (zaglądnijcie do Grand Jeepa śmiech) duże szyby bez wynalazków jest świetnie do tyłu to wiadomo auto wysokie i szyba jak w kombi czujnik cofania nie jest konieczny ale pomocny..
5,0
Ergonomia
Nie ma orgii przycisków ale jest wszystko co trzeba dziwi brak komputera pokładowego i to na tyle...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mocna i automatyka dobrze działa przydały by się dodatkowe kanały nawiewu na tył ale nawet 40 C nie starszne w tym aucie w zimie silnik nagrzewa się jak na diesla szybko sporo wersji posiada webasto:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
full miesjca jedynie bagażnik nie rozpieszcza ale dzieki temu nikt z tyłu sie nie gniecie.
4,0
Wyciszenie
zimny silnik słychać potem jest OK a w benzynie nawet doskonale kto jeżdził dieslem nie zdziwi się kto przesiadł się z benzynowej v6 i narzeka ma chyba zle poukładane w głowie...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
hmm ponad 2 tony masy silnik podkręcony na 170 km jazda miejska lato/zima około 10l to raczej dobrze nie ?
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja dzieki boju ludzie nadal onanizują się nad VW, Toyotą (tu porówniem jest Land Cruiser a nie RAV4 !!!) lub Mitsubisji Pajero i dzieki temu można kupić 4 latka za 1/3ceny :)))))))
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzeba uwazać na turbinę ale to zmora nowych aut gdzie te turbiny wytrzymujące 500 000 km ???? raczej nie w nowych autach... ale jest to tani model pełna regeneracja (zostaje tylko obudowa)kosztuje 900 zł
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
el. sterowanie reflektorów zintegrone z lampą bezsens i w ten sposób mam 1 reflektor bez reglacji... jedyne czego mozna się obawiac to elektronika ale brat ma merca ML tam to sa dopiero jaja :))) a kosztyje 2 x tyle
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 140KM 103kW
[l/100km]