Fajny samochod, plynie - nie jedzie, przyciaga oko. Masa przydatnych dodatkow w standardzie, za ktore w RX300, ML albo XC90 trzeba zaplacic fortune !! ... wiec po co przeplacac... :). A jak kogos drazni logo KIA to zawsze mozna zalozyc inny grill, jest w czym wybierac...
Wrażenia
5,0
Silnik
Piekne przyspieszenie, mimo automatu mozna niezle poszalec, plus dzwiek V6..., kto slyszal wiec o co chodzi. Moglby byc V8, ale takie silniki pewnie bedzie mozna dostac w nowym modelu jaki planuja puscic na rynek USA.
5,0
Skrzynia biegów
automat, zmiana biegow niewyczuwalna, blyskawicznie reaguje na kick-down, bez zarzutow, nie mam instrukcji uzytkownika, ale zdaje sie ze nadbieg jest odlaczany przyciskiem OVERDRIVE z dzwigni zmiany biegow. Po odlaczeniu, wyraznie zwieksza obroty na wysokim biegu.
4,0
Układ jezdny
Buja, ale w normie. Mysle, ze mozna dobrac twardsze amortyzatory i szersza niz fabryczna opone i bedzie zupelnie super. Przy wlaczonym napedzie na tyl na sliskiej nawierzchni trzeba uwazac przy mocnym nacisnieciu gazu. Nie przebacza :). Nie jest to auto do gwaltownych manerow przy duzej szybkosci. Jesli tego Ci brakuje, zamow jazde testowa VOLVO S60 R.
Komfort
4,0
Widoczność
Niezla, wysko pozycja za kierownica, ustawienie siedziska fotela tez OK. Moze mogloby byc lepiej do tylu. No ale przyciemnione szyby maja swoj urok.
5,0
Ergonomia
Bardzo przyjemnie, b.duzo miejsca, wygodny dostep do wszystkich gadzetow zainstalowanych w aucie (a jest ich sporo), duzo malych schowkow, sterowanie radiem w kierownicy to zaleta. W mojej wersji jest m.in. CRUISE control, sterowanie Homelink (np. otwieraniem garazu) z lusterka, a w standardzie baromert !! pomiar wysokosci n.p.m !! i kompas... Bagaznik latwo dostepny, nie trzeba sie schylac :).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie klimatyzacja daje sobie rade, szyberdach tez pomaga. Nie wiem jak jest w zimie, to dopiero za kilka miesiecy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodnie na wszystkich siedzeniach, sporo miejsca na nogi dla wyrosnietych pazazerow. Bez zarzutow.
4,0
Wyciszenie
Slychac silnik, ale to zaleta przy V6. Do 120 cicho, pozniej zaczyna lekko sciszczec otwarty szyberdach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tak, 3.5 L ma swoje "cechy", 11,5 na trasie, w miescie nie licze... Spie spokojnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
proste porownanie: uzywany 2003/2004 z USA w cenie nowej Astry z salonu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam zdania, ale w serwisie narzekaja na brak klientow z SORENTO, to chyba dobrze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V 195KM 143kW
[l/100km]