Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Shuma II

Daniel, 6 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 101KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Shuma II 1.6 i 16V 101KM 74kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,43
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezawaryjny silnik, naprawdę nie mogę złego słowa powiedzieć - żadnych wycieków, żadnych awarii, chyba jedyny godny pochwalenia element tego samochodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Gdy kupiłem samochód w 2015 roku, wymieniłem oba zaciski hamulcowe z tyłu - prawy kupiłem nowy, lewy oddałem do regeneracji. Po roku miałem przegląd i okazało się, że z lewej strony hamulec ręczny w ogóle nie trzyma, więc stwierdziłem, że już nie będę regenerował i kupię nowy. Wszystko ok, a po roku? Niespodzianka, okazuje się, że tym razem z prawej strony hamulec ręczny nie trzyma w ogóle - a 2 lata wcześniej kupiłem na tę stronę nowy zacisk!!
3,0
Całokształt
Stosunek ceny do wyposażenia na plus, trzymanie się jezdni także bez zarzutów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sam w sobie nie sprawia problemów, jest dość dynamiczny i przy oszczędnej jeździe nie pali dużo, w granicach 7-8L/100km.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma się w sumie do czego przyczepić.
4,0
Układ jezdny
Jeździłem Fordem Mondeo od ojca przez pewien czas i po zakupie tej Kii i wymianie kompletu tarcz i klocków mogę stwierdzić, że hamulce w porównaniu do Forda są bardzo słabe, nawet po dotarciu się klocków (od wymiany minęło 15 tysięcy km, a hamulce tak samo hamują).
2,0
Karoseria
Elementy deski rozdzielczej odklejają się w kilku miejscach, pod wpływem ciepła się wygina, masakra. Plastiki tandetne, nieprzyjemne w dotyku. Z ciekawości wszedłem na różne aukcje z tym samochodem i wszędzie elementy deski rozdzielczej się odklejają w tych samych miejscach.
Komfort
3,0
Widoczność
Przez tylną szybę widać naprawdę niedużo. Reszta ok.
4,0
Ergonomia
Fotele wygodne, jeśli patrzeć na cenę tego samochodu, to nie ma żadnych zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa doskonale, jednak klimatyzacja nie bardzo daje radę przy upałach nawet na trzecim biegu. Oczywiście piszę to po uprzednim odgrzybieniu, napełnieniu klimatyzacji i wymianie filtra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest naprawdę sporo, pod tym względem naprawdę należy się piątka z plusem.
2,0
Wyciszenie
Totalna klapa. Już przy 2,5 tys. obrotów trudno jest rozmawiać, trzeba podnosić głos. Jadąc mam wrażenie, jakby silnik znajdował się obok mnie na fotelu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dałem 2/5 pod względem ewentualnych awarii. Dostanie niektórych części jest NIEMOŻLIWE. Przy uszkodzonej półosi, koszt nowej to ok. 1600zł, jedynie jest możliwość sprowadzenia z Niemiec na zamówienie. Był nawet problem z dostaniem tuleji stabilizatora do tylnej osi. Przy wymianie półosi byłem zmuszony kupić używkę ze szrotu. To samo z serwem hamulcowym - jedynei sprowadzenie z Niemiec, koszt ponad 1000 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma co oczekiwać cudów po aucie za taką cenę ale parę elementów naprawdę mogło zostać zrobionych ciut lepiej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdy kupiłem samochód w 2015 roku, wymieniłem oba zaciski hamulcowe z tyłu - prawy kupiłem nowy, lewy oddałem do regeneracji. Po roku miałem przegląd i okazało się, że z lewej strony hamulec ręczny w ogóle nie trzyma, więc stwierdziłem, że już nie będę regenerował i kupię nowy. Wszystko ok, a po roku? Niespodzianka, okazuje się, że tym razem z prawej strony hamulec ręczny nie trzyma w ogóle - a 2 lata wcześniej kupiłem na tę stronę nowy zacisk!! Katastrofa, zawieszenie też awaryjne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Shuma II