Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Shuma I

Teich, 13 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Kia Shuma I 1.5 i 16V 88KM 65kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
3,31
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Odporność na beztroskie traktowanie przez właściciela
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Spcjalnie chciałbym wyróżnić tu jedną cechę Shumy- RDZA. Jak widzicie ,że ktoś próbuje sprzedaćto auto i nie ma rdzy to w 100% jest to zapacykowany samochód. Jak pojechałem wymienić ostatnio przegub to pierwszepytanie było czy mi rdzewieje. Odpowiedziałem ,że nie bo on nie rdzewieje tylko gnije i butwieje i rozpada się w oczach. Blacharka jest FATALNA.
3,0
Całokształt
Baaaaardzo źle oceniam blacharkę ,koroduje na potęgę od stanu małych ognisk rdzu do dziur w blasze nie trwa więcej niż pół roku. Już odłożyłem pieniądze na nowe progi ( 2 i pół raza droższe niż np do golfa), Jak je zrobie to samochód zyska na wyglądzie. W planach mam również kupno nowych bieżnikowanych opon.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie mam żadnych zastrzeżeń do samego silnika. Poprostu odpalam w garażu i jadę , a potem wracam do momu . O samochód nie dbam, oleju nie wymieniłem od czasu nabycia ( ale robię co miesiąc dolewkę praktycznie po 0,5 litra). Jak kiedyś zaczęły klekotać zawory to zadzwoniłem od fachowca i powiedział jedno co zapamiętałem do dziś- Kia lubi wysoki stan oleju , więc jak tylko acznie klekotać - doleweczka 0,5 litra najtańszego dostępnego oleju silnikowego, bo jak wspomniałem nie dbam o samochód i będe go eksploatował aż do jego śmierci technicznej
3,0
Skrzynia biegów
Słabo synchronizuje jedynkę i wsteczny. ale jak wspomniałem ja samochód ten traktuję jako użytek a nie jako limuzynę, choć do kościoła też nim jeżdżę. Natomiast skrzynia jest bardzo elastyczna. Na czwórce mogę jechać od czterdziestu i nic się nie dławi nie buntuje, na piątce można jechać i 70 km/godz.
3,0
Układ jezdny
W ciągu 40 tyś km dwa razy wymieniałem przegub
Komfort
3,0
Widoczność
Jak dla mnie ok,
3,0
Ergonomia
przeciętne auto
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybkos ię nagrzewa zimą , praktycznie po przejechaniu 5 km silnik jest wygrzanyi zaczyna się ogrzewanie kabiny, a grzeje napradę mieźle, tylko na najwyższych obrotach wentylator jest okropnie głośny
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak ktoś tak jak ja przesiada się z opla corsy to czuje się jak w krążowniku amerykańskim. Dla mnie największy plus tego samochodu to OLBRZYMI bagaznik.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem ten samochód jako używany i częściowo niesprawny- nie otrierały się lewe drzwi pasażera i szyba w nich, nie chowała się antenka, poza tym przypudrowanye były wszystkie wady blacharki. Po zakupie zrobiłem przegląd z tego co pamiętam wstawione zostaly nowe tarcze hamulcoowe, i klocki, skasowane luzy na sworzniach i standardowo oleje i filtry. Od tamtej pory przegądów nie robie na naprawy jeżdżę jak muszę , napisałem już dwa razy ,że nie dbam o ten samochód. Poza dwukrotną wymianą przegubu oraz raparaturką alternatora nie mam do tej pory ŻADNYCH problemów.
4,0
Stosunek jakość/cena
mała cena tych aut powoduje,że warto je nabyć ,ale trzeba mieć w pamięci , że ich dalsza odsprzedaż jest praktycznie nie możliwa.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kłopoty z alarmem i centralnym zamkiem. Odłączam go na 2 dni , potem załaczam i jest OK.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyo się bym musiałjechać autobusem bo samochód nie odpalił , szczególnie jest to istotne przy mojej \"trosce\" o jego stan

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Shuma I