Przeniesienie napędu
: Bardzo dzielne auto w terenie.
4,0
Całokształt
Fajny samochodzik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Porządna robota Mazdy. Do wyścigów się nie nadaje, ale w terenie wystarcza, oby bez szaleństw.
4,0
Skrzynia biegów
Działa, biegi wchodzą. Długa dźwignia nieco zawadza o kolano w pozycji 2 biegu. Nie polecam również odpalania zimnego silnika w takim położeniu dźwigni, bo siniak murowany.
3,0
Układ jezdny
Na asfalcie trudno trafia się w czarne. Jazda wymaga wprawy, ale po małym treningu można lecieć i 120 km/h. W terenie bez problemów. Dodałem wspomaganie od Wranglera i jest super.
Komfort
5,0
Widoczność
Mała bo mała, ale szklarnia. Widać wszystko.
4,0
Ergonomia
Wszędzie jest blisko, bo auto małe. Jeśli od auta się nie wymaga się pełnej elektryki, klimatroników, to można wytrzymać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się szybko. Trochę paruje, ale mała przestrzeń szybko się wietrzy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni to w tym aucie nie należy się spodziewać. Pasażerom z tyłu należy współczuć albo wozić ich tam za karę. Tylne siedzenie robi za bagażnik, bo bagażnika w standardzie nie ma.
3,0
Wyciszenie
W tym aucie nie ma czegoś takiego, ale chyba nie o to chodzi w rasowej terenówce.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są dostępne. Najdłużej czekałem 2 tygodnie na część z Niemiec. W zimie pali wyraźnie więcej, ale to może być subiektywna ocena, bo do pracy miałem niecały kilometr, więc jechałem cały czas na ssaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie niewielkie pieniądze jest wiele radości. Nie katowałem poważnych terenów, ale w teren w wersji light jest super.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Występują drobne usterki, ale w tej prostej konstrukcji łatwo się wszystko usuwa. Jak się nie chce usuwać, to auto i tak jeździ.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawsze wracałem do domu, więc nie mam powodów do narzekań.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D 67KM 49kW
[l/100km]