Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting

Toni Paleczny, 4 miesiące temu
Silnik 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 51 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting 1.0 T-GDI 100KM 74kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : działają skutecznie i równomiernie, co do trwałości tarcz i klocków, to zobaczymy, na razie jest ok. (50000 kM)
Inne : zużycie paliwa , spodziewałem się średnio o 1 litr więcej na 100 kM
5,0
Całokształt
auto ładne, dopracowane, z dobrym silnikiem, rewelacyjnym spalaniem, bardzo dobrze wyposażone, za rozsądną cenę, 7 letnią gwarancją, trudno w nim znaleźć jakąś wadę, że twarde plastiki wewnątrz? no cóż, nie można mieć wszystkiego w tej klasie, ważne, że są trwałe, estetyczne i dobrze spasowane
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik 1.0 100 kM optymalny do takiego auta, niskie zużycie paliwa, wystarczająco dynamiczny, póki co bezawaryjny (50000 km),
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia pracuje bez zarzutu, dobrze zestopniowana, biegi wchodzą jak trzeba
4,0
Układ jezdny
przyzwoicie ale w porównaniu z moimi poprzednimi samochodami (Ford Focus) odczuwalnie gorzej ale to porównanie do prymusa w tej kategorii, trochę też z powodu opon całorocznych, których obecnie używam
5,0
Karoseria
ciekawa stylistyka, klasyka ale nie nudna, może się podobać szerszemu gronu osób, zarówno kobietom jak i mężczyznom, fajne kolory karoserii do wyboru
Komfort
4,0
Widoczność
trochę mi przeszkadzają elementy na przedniej szybie nad lusterkiem ale to kwestia nowych technologii, które gdzieś trzeba instalować, można się przyzwyczaić, poza tym widoczność bez zarzutu, w lusterkach bocznych widoczność ponadprzeciętnie dobra
4,0
Ergonomia
dla mnie bez zarzutu jak na auto segmentu B, łatwo można ustawić optymalną pozycję za kierownicą, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, fotel kierowcy regulacja góra dół, przydałaby się regulacja podparcia kręgosłupa lędźwiowego
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
działają skutecznie, nawiewy dobrze rozmieszczone, kierunki nawiewów ustawiane przyciskiem, fotele przednie i kierownica podgrzewane elektrycznie, klimatyzacja automatyczna sterowana pokrętłami analogowymi bez konieczności wchodzenia w menu ekranu, funkcja odparowania/odmrożenia przedniej szyby włączana i wyłączana wygodnie jednym przyciskiem, co do skuteczności, to w zimie wymaga jednak dłuższej chwili, lepszym rozwiązaniem byłaby opcja podgrzewanej przedniej szyby, włączanie klimatyzacji poprzez naciśnięcie pokrętła regulacji temperatury natomiast z wyłączeniem mam problem, bo jednym naciśnięciem się to nie udaje, trzeba jeszcze drugim pokrętłem ustawić siłę nadmuchu ale może o czymś nie wiem i trzeba sięgnąć wreszcie do instrukcji po trzech latach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest przesadą, że KIA Rio jest jednym z bardziej przestronnych samochodów w swojej klasie, z przodu nawet wysocy kierowcy i pasażerowie znajdą dużą ilość przestrzeni, dzięki dużemu zakresowi regulacji foteli, z tyłu wygodnie można usiąść, jeśli z przodu fotele nie są odsunięte na maksimum, przy moim wzroście 173 cm pasażerowi, który usiądzie za mną pozostaje spora ilość miejsca na nogi, niedawno sprawdzałem auta kompaktowe i w niektórych miejsca z tyłu za kierowcą mojego wzrostu było mniej niż w Rio
4,0
Wyciszenie
wystarczające jak na klasę auta, nie stwierdziłem jakiejś nadmiernej uciążliwości z powodu hałasu, praca silnika nie jest słyszalna wewnątrz pojazdu,przy prędkościach autostradowych trzeba się liczyć ze zwiększoną głośnością powodowaną przez powietrze oraz opony
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
rewelacyjnie niskie zużycie paliwa, rzadko przekraczam 6 l/100 km a często udaje mi się zejść do 4-4,5 l, na trasie z Zakopanego do Krakowa w dwie osoby z bagażem uzyskałem 4,0 l/100 km (spory ruch ale bez większych korków), na szybkiej trasie ze Szczecina do Gliwic (S3 i A4) z prędkościami w granicach 110-140 km/godz zużycie waha się między 5,5 a 6,5 (w zależności od siły i kierunku wiatru), inne koszty? - brak, oprócz płynów do spryskiwaczy nic nie trzeba kupować między przeglądami co 15 000 km
5,0
Stosunek jakość/cena
stosunek jakość cena był podstawowym powodem zakupu tego samochodu 3 lata temu, za samochód większy i mocniejszy trzeba było dać ponad 10 000 zł więcej a wyposażenie było gorsze, tutaj w wersji L Business Line, poza nawigacją fabryczną, której nie chciałem, jest prawie wszystko
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tylko na samym początku był jakiś problem z czujnikiem w układzie bezkluczykowego dostępu, naprawiono na gwarancji, poza tym przez 3 lata nic się nie działo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
3 lata ponad 50000 km i kompletnie nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Rio IV Hatchback 5d Facelifting