Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio III Sedan

redek77, 10 lat temu
Silnik 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Rio III Sedan 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : W miarę dynamiczny i oszczędny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : STUKI PRZÓD, KOŁYSZE, PODATNY NA WIATR
Przeniesienie napędu : CIĘŻKO ZASKAKUJĄCE BIEGI,
2,0
Całokształt
Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie koła, które każde jedzie w inna stronę. Jeżeli ktoś opisuje, że ten samochód się dobrze prowadzi, to drwi z naprawdę dobrze prowadzących się samochodów. Podatny na wiatr, trzeba ciągle kontrować tor jazdy, samochód tańczy jak baletnica, szum wiatru nie pozwala przekroczyć 120 km/h - głośny! Bardzo nieprecyzyjnie pracująca skrzynia biegów. Jedyny plus, to silnik. Ekonomiczny i w miarę dynamiczny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje dobrze. Jest cichy, a sześciostopniowa skrzynia biegów sprawia, że jest ekenomiczny.
1,0
Skrzynia biegów
Wbijanie drugiego biegu woła o pomste do nieba. W nowym samochodzie każdy bieg powinien wchodzić płynnie, bez użycia siły. Niestety ta skrzynia jest inna. Pomimo faktu zgłaszania usterki w serwisie, zawsze słyszę to samo "te skrzynie tak pracują". Rzeczywiście tak jest, ponieważ z ciekawości przejechałem się autem demonstracyjnym i było to samo.
2,0
Układ jezdny
Samochód tańczy i jedzie jak po lodzie. Nie ma możliwości utrzymania stałej linii jazdy. Jedzie w kierunku, w którym zawieje wiatr. Najbardziej irytujące są stuki zawieszenia z przodu. Niestety jest to przypadłość tej marki, ponieważ Venga również tłucze na każdej dziurze.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra.
3,0
Ergonomia
KIA Rio, to taki koreański polonez. Jak się dobrze człowieku przypatrzysz na poszczególne rozwiązania, to dostrzeżesz rozwiązania z Daewoo Lanosa!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Testowany zimą i latem. Bez zastrzeżeń. Jedynie przy wyłączonej dmuchawie słychać pracujące instrumenty elektroniki, bądź mechaniki systemu wentylacyjnego.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Komfortowe podróżowanie tylko w cztery osoby.
1,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest znośnie. Powyżej, to ciszej jest chyba na motorze. Samochód nie jest klasą premium, ale w XXI wieku oczekiwałem solidniejszego wykonania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na chwilę obecną koszują tylko serwisy i ubezpieczenie. Bez poważniejszych inwestycji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 53 tysiące można już przebierać w konkurencji. Na początku skreśliłem wszystkie francuzy ze względu na złe doświadczenia. VW nie ma odpowiednika tego modelu(brak polo w sedanie), jedynym poważniejszym konkurentem była Skoda Rapid. Ale ile można jeździć samochodem rzeźbionym niemiecką siekierą.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki są, ale serwis twierdzi, że ten typ tak ma.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do chwili pisania tej opinii nic poważnego się nie wydarzyło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Rio III Sedan 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Rio III Sedan