Samochód ładny z wyglądu. Ma opływowe linie nadwozia. W środku jednak sporo plastików co nie do końca zachwyca ale za nowy dałem tylko 40 tyś zł więc w tej klasie samochodu można to zrozumieć. Idealny na dojazdy do pracy. Silnik 1.2 daje radę nawet jak jedzie się w 5 osób ale demonem szybkości to ten samochód nie jest. Można śmiało stwierdzić że trochę tak uczy delikatnej jazdy co przekłada się na niskie spalanie. Po okresie gwarancyjnym założę w nim gaz i ekonomia jazdy się zwiększy. Przeciętnie robię 20 tyś km rocznie więc mam nadzieję że jako nowe auto posłuży mi 10 lat. Zawsze jeździłem samochodami 15 letnimi zazwyczaj co w tym przypadku nie ma porównania nowa KIA niska półka cenowa aut nowych co stary złom w który trzeba było ciągle wkładać kasę w naprawy. Nie twierdzę że RIO się psuło nie będzie ale jak ktoś dba to ma. Moim znajomym polecam ten samochód bo w tej klasie z takim wyposażeniem w tej cenie jest mały wybór. Skody, Citroeny, Peugeoty, i inne odpuściłem sobie od razu. Mam wersję M wyposażenia z klimatyzacją, elektrycznymi szybami, 6 poduszek i radiem sterowanym z kierownicy i to na moje oczekiwania wystarczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Słabo się zbiera, nadaje się tylko do delikatnej jazdy. Obroty płynne, silnika wcale nie słychać jak jest włączony. Rozrząd na łańcuchu i brak w nim koła dwu masowego. Sporo elementów wykonanych jest z plastiku. Olej zmieniamy co 15 tyś km.
4,0
Skrzynia biegów
Nic nie zacina. Biegi wrzucam paluszkiem. Jest dobrze
4,0
Układ jezdny
Sztywne zawieszenie, średnio komfortowe. Twardzo przejeżdza przez progi spowalniające. Dziury w ulicy czuć dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu ok ale z tyłu marnie przy parkowaniu mogą pomóc czujniki cofania.
4,0
Ergonomia
Lepiej niż się spodziewałem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy małym minusie na zewnątrz nagrzewa się późno bo przejeżdżam jakieś 5 km zanim będzie ciepło w aucie leciało ale nie jest źle. W Volvo V40 które miałem to była bajka chwile się pogrzało na parkingu i wręcz upał był.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie doskonale. Sporo miejsca z tyłu i z przodu
4,0
Wyciszenie
Słabo. Słychać wiatr podczas jazdy i opony. Dziury w drodze i progi spowalniające.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jak na razie to wiadomo 3 lata serwisu. Z mojej strony to tylko co roku na serwis i na wiosnę opony zimowe. Tak wszystkie płyny eksploatacyjne i hamulce starczą na 3 lata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena super. Dałem 40 tyś zł za sedana w srebrnym kolorze w wersji wyposażenia M. Jak miał bym kupić wersję XL za prawie 60 tyś zł to bym po prostu tego auta nie kupił. Doskonałe proporcje jakość/cena do porównania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na tą chwilę brak jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Mały silnik w miarę prosta konstrukcja. Mam nadzieje że będzie niezawodna.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW
[l/100km]