Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio III Sedan Facelifting

krzychu_001, 8 lat temu
Silnik 1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Rio III Sedan Facelifting 1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW od 2015 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niby mały a jednak daje radę
4,0
Całokształt
Samochód ładny z wyglądu. Ma opływowe linie nadwozia. W środku jednak sporo plastików co nie do końca zachwyca ale za nowy dałem tylko 40 tyś zł więc w tej klasie samochodu można to zrozumieć. Idealny na dojazdy do pracy. Silnik 1.2 daje radę nawet jak jedzie się w 5 osób ale demonem szybkości to ten samochód nie jest. Można śmiało stwierdzić że trochę tak uczy delikatnej jazdy co przekłada się na niskie spalanie. Po okresie gwarancyjnym założę w nim gaz i ekonomia jazdy się zwiększy. Przeciętnie robię 20 tyś km rocznie więc mam nadzieję że jako nowe auto posłuży mi 10 lat. Zawsze jeździłem samochodami 15 letnimi zazwyczaj co w tym przypadku nie ma porównania nowa KIA niska półka cenowa aut nowych co stary złom w który trzeba było ciągle wkładać kasę w naprawy. Nie twierdzę że RIO się psuło nie będzie ale jak ktoś dba to ma. Moim znajomym polecam ten samochód bo w tej klasie z takim wyposażeniem w tej cenie jest mały wybór. Skody, Citroeny, Peugeoty, i inne odpuściłem sobie od razu. Mam wersję M wyposażenia z klimatyzacją, elektrycznymi szybami, 6 poduszek i radiem sterowanym z kierownicy i to na moje oczekiwania wystarczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Słabo się zbiera, nadaje się tylko do delikatnej jazdy. Obroty płynne, silnika wcale nie słychać jak jest włączony. Rozrząd na łańcuchu i brak w nim koła dwu masowego. Sporo elementów wykonanych jest z plastiku. Olej zmieniamy co 15 tyś km.
4,0
Skrzynia biegów
Nic nie zacina. Biegi wrzucam paluszkiem. Jest dobrze
4,0
Układ jezdny
Sztywne zawieszenie, średnio komfortowe. Twardzo przejeżdza przez progi spowalniające. Dziury w ulicy czuć dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu ok ale z tyłu marnie przy parkowaniu mogą pomóc czujniki cofania.
4,0
Ergonomia
Lepiej niż się spodziewałem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy małym minusie na zewnątrz nagrzewa się późno bo przejeżdżam jakieś 5 km zanim będzie ciepło w aucie leciało ale nie jest źle. W Volvo V40 które miałem to była bajka chwile się pogrzało na parkingu i wręcz upał był.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie doskonale. Sporo miejsca z tyłu i z przodu
4,0
Wyciszenie
Słabo. Słychać wiatr podczas jazdy i opony. Dziury w drodze i progi spowalniające.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jak na razie to wiadomo 3 lata serwisu. Z mojej strony to tylko co roku na serwis i na wiosnę opony zimowe. Tak wszystkie płyny eksploatacyjne i hamulce starczą na 3 lata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena super. Dałem 40 tyś zł za sedana w srebrnym kolorze w wersji wyposażenia M. Jak miał bym kupić wersję XL za prawie 60 tyś zł to bym po prostu tego auta nie kupił. Doskonałe proporcje jakość/cena do porównania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na tą chwilę brak jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Mały silnik w miarę prosta konstrukcja. Mam nadzieje że będzie niezawodna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Rio III Sedan Facelifting