Patrząc ogólnie na samochód, można śmiało powiedzieć, że jest dobrze, choć mogłoby być lepiej ale nie ma co narzekać. Jest to typowy mieszczuch, przeznaczony do stabilnej jazdy po mieście i na krótkie trasy pozamiejskie. Kupując samochód KIA Rio nie oczekiwałem jakości Mercedesa, szybkości Ferrari itd. lecz normalnego solidnego auto do miasta. Uważam, że cena jest adekwatna do wartości/jakości jaką prezentuje KIAnka. Chyba najwiekszym minus tego auto to jednak zawieszenia, której jest zbyt sztywne, zbyt sprężyste czyli mało komfortowe. Aaaa plusy to cała reszta.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik 1,4 109KM. Żeby poczuć te 109 ''koni" to trzeba pokręcić silnik do 4-5tyś obrotów, w niskim obrotach autko jeździ normalnie czyli do normalnej miejskiej jazdy wystarczająco. Ogromnym plusem silnika jest jego elastyczność i nie chodzi mi tu o przyspieszenia z 5 biegu z 60km/h ale o to jak sie zachowuje przy niskim obrotach tzn. nie szarpie, nie drży, nie wydaje dziwnych dzięków a po prostu zbiera sie w swoim tempie. Do 3 tys obrotów jest bardzo cichy , później zaczynamy go słyszeć ale też bez przesady
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna, w dobrze skrojona do miejskiej jazdy.
3,0
Układ jezdny
Zawieszanie niekomfortowe, sztywne, sprężyste - za to duży minus. Układ jezdny - powiem tak trzeba sie do niego przyzwyczaić
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność w tym aucie jest przeciętna, a w szczególności dla wyższych osób. Na uwagę zasługuje niska linia dachu w z przodu co powoduje słabą widoczność np. świateł stojąc na skrzyżowaniu.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super zarówno klima i jak ogrzewanie. Rewelacją w tej klasie samochodów są to podgrzewane siedzenia i kierownica. Już jesień i zima niestraszna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 185cm w sam raz, choć zawsze chciałoby się więcej ale miejsca jest w sam raz. Z zewnątrz auto wydaje się bardzo małe ale w środku miejsca jest na prawdę sporo nawet więcej niż w niektórych autach kompaktowych.
3,0
Wyciszenie
Wystarczające choć bardzo słąbę wyciszenie podwozia i nadkoli.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie leje paliwo i jeżdzę.
5,0
Stosunek jakość/cena
jakość do ceny >1 czyli za takie pieniądze, zwłaszcza dokupując pakiety i bogatsze wersje dostajemy tyle co u innych producentów ale za 2 razy mniej:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
[l/100km]