Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio III Hatchback 5d

hawkwind, 9 lat temu
Silnik 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
W swojej klasie cenowej jeden z lepszych wyborów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnikowo bez zastrzeżeń. Silnik nie bierze w ogóle oleju. Przy dość niskiej masie auta dobrze sobie radzi. Trzeba go jednak wkręcić na ok. 4k obrotów, żeby dynamicznie przyspieszyć.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest ok, jeżeli zamierzacie jeździć spokojnie. Przy wyższych obrotach zmiany biegów są mało przyjemne. Zdarza się, że coś zgrzytnie. Wsteczny i jednka sporadycznie nie wskakują.
3,0
Układ jezdny
Przy wyższych prędkościach auto trochę myszkuje po drodze. Z drugiej strony przy manerwrowaniu na parkingu przydałby się większy promień skrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok. Trochę przeszkadzają grube słupki z tyłu ale tragedii nie ma. Bez czujników parkowania spokojnie można sobie poradzić.
5,0
Ergonomia
Są schowki, miejsca na kubki oraz butelki. Wszystko pod ręką. Konsola środkowa czytelna, sterowanie z kierownicy działa bardzo dobrze. Nie mam nic do zarzucenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa ok. Przy deszczu szyby trochę parują i sam nawiew bez klimatyzacji średnio sobie z tym radzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysoki kierowca będzie musiał odsunąć siedzenie daleko do tyłu i przysunąć do siebie kierownicę. Problemem jest wystający fragment konsoli centralnej, który znajduje się tam gdzie kolano kierowcy. Wygodne miejsce za kierownicą można jednak spokojnie zając. Z tyłu miejsca sporo. 4 osoby bez problemu mogą jechać na wakacje.
3,0
Wyciszenie
Do 130 kmh jest ok. Powyżej zaczyna robić się głośno. Głównie przeszkadza hałas powodowany przez wiatr. Silnik jest słyszalny ale bardzo nie przeszkadza. Gorzej z wyciszeniem przy nadkolach. Słychać każdy mały kamyczek uderzający w nadkole.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty przeglądów w ASO dość wysokie. Spalanie w normie. Co do części to jeszcze się nie orientowałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Podstawową wersję z silnikiem 1,4 można dostać za ok. 45k. To dobra cena za to co się dostaje. Utrata wartości oczywiście spora ale pod tym względem źle również nie jest. Auto traci wartość nie dużo szybciej niż VW czy Toyota.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek brak. Póki co pojawiają się czasami jakieś hałasy wynikające ze słabego pasowania plastików. Reszta ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Rio III Hatchback 5d