Niestety mimo ładnego opakowania KIA pozostaje wyrobem samochodo-podobnym. Jeśli ktoś tego nie dostrzega to po prostu chyba w życiu nie jeździł porządnym samochodem. To jest mój pierwszy i ostatni koreaniec. Nigdy więcej eksperymentów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest źle jest oszczędny i dość elastyczny.
Chociaż dźwięk wydobywający się z tłumika przypomina raczej \"pierdzenie\" matiza niż nowoczesnego 1.4 Żenada !
4,0
Skrzynia biegów
Było by 5 gdyby nie to że biegi wchodzą dość ciężko.
1,0
Układ jezdny
Jest nie źle pod warunkiem że jezdnia jest równa jak stół. W innych przypadkach człowiek zaczyna się zastanawiać czy to auto w ogóle posiada jakieś zawieszenie. Na nierównościach dobiega nas nieprzyjemny hałas z przedniej imitacji zawieszenia, jak by człowiek poruszał się jakimś wozem drabiniastym. Nie wspominając już o tym że atu robi się bardzo nerwowe i potrafi nawet uskoczyć tyłem na nierównościach poprzecznych. Zdecydowanie najgorsze zawieszenie ze wszystkich aut jakie posiadałęm/dam.
Komfort
3,0
Widoczność
Trzeba się mocno natrudzić wyjeżdżając z drogi podporządkowanej, ażeby zobaczyć czy coś nie nadjeżdża z prawej. Tak samo przy cofaniu trzeba się zdać na intuicję i lusterka.
4,0
Ergonomia
Wkurza mnie jedynie umiejscowienie przycisków po lewej stronie kierownicy (podgrzewanie kier itd). Panowie z KIA czy próbowaliście je naciskać nie odrywając oczu z \"jezdni\" ?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu muszę przyznać że automatyczna klimatyzacja sprawuje się nad wyraz dobrze. Mały minus za to że w trybie auto klima sama narzuca nam którędy chce \"dmuchać\".
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gdyby nie ten mały bagażnik dał bym 5.
3,0
Wyciszenie
Zdecydowanie odbiega od konkurencji. A odgłosy dobiegające od strony zawieszenia są karygodne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Całkiem oszczędne to 1.4
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby to coś było tańsze o min 5 tyś PLN to było by do przełknięcia. Dobrze że chociaż jakoś to rio się prezentuje.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na naszych wspaniałych drogach zaczynają się ujawniać w dość sporych ilościach niedociągnięcia montażowe. Asystent ruszania pod wzniesienia działa jak mu się podoba. Przednie zawieszenie już się chyba wytłukło po zaledwie 10 000 km. Wydech zajada korozja w zastraszającym tempie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać na razie nic poważnego się nie zepsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
[l/100km]