Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio III Hatchback 5d

Caffy , 12 lat temu
Silnik 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Porównując z poprzednim świetnym praktycznie pod każdym względem autem (Astra GTC CDTI). Kijanka nie ma się czego wstydzić, ba może śmiało aspirować do miana klasy C. Jesteśmy z żoną mile zaskoczeni. Muszę się przyznać że kiedyś śmieszyły mnie takie marki jak KIA. Ale teraz śmiać mi się chce z ludzi którzy twierdzą że to jest \"koreańskie dziadostwo\". Ale jest w tym wielki + przynajmniej na każdym skrzyżowaniu nie będziemy spotykać auta takiego samego jak nasze :)
Wrażenia
5,0
Silnik
- Bardzo cichy (na biegu jałowym praktyczne go nie słychać) - w połączeniu z 6 biegową skrzynią jest bardzo elastyczny jak na 1.4 i masę prawie 1100 KG, idealny do spokojnej jazdy ale jeśli trzeba to i pojedzie 200km/h
4,0
Skrzynia biegów
Dość dobrze ze stopniowana, precyzyjna, świetny 6 bieg. Przełożeń nie trzeba szukać wchodzą intuicyjnie. Jedyny minus czasami potrafi przyhaczyć wsteczny ale to zdarza się nawet najlepszym.
4,0
Układ jezdny
Świetne wspomaganie elektryczne, doskonale dostosowuje się do prędkości jazdy. Auto prowadzi się zdecydowanie i precyzyjnie jak na klasę miejską. Mały minus autko ma zbyt lekki tył który czasami potrafi \"uskoczyć\" na ostro pokonywanym zakręcie, na wybojach. Słów kilka o oponach w wersji 16\": Kumho Solus KH17 b.dobrze trzymają się zarówno na suchym jak i mokrym, auto precyzyjnie reaguje na ruch kierownicy. Minus: dość głośne powyżej 100km/h
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na futurystyczne kształty nie jest źle. Można obejść się nawet bez czujników parkowania.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, niczego nie trzeba szukać. Wielki plus za przyciski sterowania klimatyzacją. Duże można je znaleźć nawet z zamkniętymi oczami ;) Dużo przydatnych schowków...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja !!! najlepsze z jakim się spotkałem. W wersji z klimatyzacją automatyczną można zapomnieć o upałach, wilgoci, zaparowanych szybach. Klima reaguje na wszystko zanim zdążymy pomyśleć... Rewelacyjnie szybko chłodzi lub nagrzewa wnętrze, nie ważne czy jest bardzo zimno czy upalnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Praktycznie to samo co w naszym poprzednim aucie (Astra GTC) które przecież jest klasę wyżej.
5,0
Wyciszenie
Nie ma co tu dużo pisać rewelacja w tej klasie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczne - nie trzeba się jakoś specjalnie starać aby zużycie paliwa było niskie. Trzeba się naprawdę postarać (albo być niedzielnym kierowcą) żeby spalanie przekroczyło 6,5 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Co tu dużo pisać za takie same wyposażenie u konkurencji musimy zapłacić co najmniej 10 tyś więcej :) A jakość wykonania jest naprawdę na wysokim poziomie ! Jeśli auto okaże się bezawaryjne z pewnością pozostanę przy tej marce.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny mankament to stukający przedni zagłówek (pasażera) ale tylko na wyjątkowo dużych dziurach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się poważnego nie zepsuło. Zobaczymy jak będzie po przejechaniu większej ilości kilometrów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Rio III Hatchback 5d