Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio III Hatchback 5d

Krzysztof 36lat, 12 lat temu
Silnik 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Rio III Hatchback 5d 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygląd kokpitu. Cicha praca silnika, elastyczność skrzyni/silnika. Fajna funkcja - podpowiada kiedy przerzucić na wyższy bieg aby auto mniej paliło.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : głośna praca na wybojach
5,0
Całokształt
Uważam iż wersja Sedan to przyzwoite auto, zdecydowanie wyprzedzające swoich konkurentów z Niemiec czy Francji. Imponujące wyposażenie i doskonały wynik w testach zderzeniowych oraz fakt 7 letniej pełnej gwarancji mechanicznej zapewni tej firmie pozycję lidera. Niemcy niech swój szajs sobie sami kupują.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik chociaż posiada 109 kucy to jednak niewielki moment trochę rozczarowuje. To co jest super to elastyczność-na 6 biegu można jechać od 60 do 200km/h. Na trasie wawa-wrocław-wawa spalił średnio 5,5 litra przy średniej prędkośći 67km/h. Jechałem jednak prawie zgodnie z przepisami. Dane katalogowe mówią o 11,2 do setki i pewnie tyle jest, jak się go depcze:) Bardzo cicha praca.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, manualna 6 biegowa. Brak zastrzeżeń. Sprzęgło od nowości jakoś wysoko \"bierze\", w aso powiedzieli że tak ma być.
4,0
Układ jezdny
Kiedyś miałem golfa4 GTI. Prowadzi się tak samo tzn twardo i niestety słychać pracę zawieszenia na wybojach. Moim zdaniem zawieszenie super ale nie na polskie drogi (odczuwalny każdy kamyczek, studzienka, dziura). Wspomaganie działa prawidłowo, utwardza się przy szybszej jeździe. Samochód mało odporny na boczne podmuchy powyżej 140km/h. Hamulce to prawdziwa żyleta-moim zdaniem przesadzili.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie widać przodu, trzeba się przyzwyczaić. Posiadam wersję SEDAN więc bez czujników parkowania z tyłu ani rusz (samochód dla żony). Widok na boki jest ok.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i pod ręką ale....prawym kolanem wciskam panel w środkowej konsoli. Przy gwałtownym hamowaniu wgniata się w kolano:( Regulacja położenia kierownicy i fotela nie rozwiązuje w pełni problemu, a może mam nietypowe odnóża?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa ale czy jest wydajna to się okaże w lato. Szyby nie parują w deszcz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy (181cm) to przeszkadza panel. Ta wersja (sedan) ma 4,3 metra więc miejsca jest dosyć dla 4 osób. Bagażnik ma 400 litrów jednak dostęp jest nieco utrudniony, jak to w sedanie.
4,0
Wyciszenie
Super, nawet przy 130km/h. Jedna rzecz do poprawy mianowicie plastiki konsoli przy jeździe po nierównościach trochę trzeszczą, mam nadzieję iż serwis to poprawi. Przy jeździe po normalnych drogach słychać tylko szum silnika i ewentualne dziury, studzienki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak wspomniałem 5,5 litra w trasie. W mieście 6,5l. Uważam iż to przyzwoity wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 49 tyś kupuję obrzydliwą skodę fabię i do tego gorzej wyposażoną z dwuletnią gwarancją. Tutaj mam wszystko co potrzeba (brak podgrzewanych foteli), fajny wygląd, przyjemny środek, spory bagażnik, cichutki silnik, niewielkie spalanie, duża elastyczność.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt świeże auto, brak doświadczenia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt świeże auto, brak doświadczenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Rio III Hatchback 5d