Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio III Hatchback 5d

zalmen3, 8 lat temu
Silnik 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 39 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Rio III Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jak wyżej wspomniałem - niewątpliwym atutem tego samochodu jest przestrzeń w kabinie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia trochę toporna i oporna.
Układ hamulcowy : Klejące się klocki po deszczu i po dłuższym postoju.
4,0
Całokształt
Samochód prosty, relatywnie tani w zakupie i utrzymaniu i rozsądnie spalający przy spokojnej jeździe. Na plus dość bogate wyposażenie już w średniej wersji L, którą posiadam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik fajny, dość elastyczny, jednak nie ma co się po nim spodziewać wielkiej dynamiki - samochód jest do tego za ciężki. Jednak do spokojnej jazdy w zupełności wystarcza.
3,0
Skrzynia biegów
Ze skrzynią bywają problemy - podstawową jej wadą jest brak synchronizatora, co powoduje czasami pewne trudności przy zmianie biegów. Jednak jak chodzi dobrze to jest ok.
4,0
Układ jezdny
Rajdowiec to to nie jest, ale w zupełności wystarcza; nie za miękko, nie za twardo. Przy szybkich manewrach niestety nie trzyma najlepiej. Fabryczne hamulce niestety mają tendencję do sklejania się po dłuższym postoju, co objawia się charakterystycznym stukiem przy ruszeniu i przez chwilę "szuraniem" dochodzącym z tylnych kół. Po kilkuset metrach wszystko wraca do normy.
Komfort
3,0
Widoczność
Na wprost super. Do tyłu dość słabo (mała szyba tylna), ale pomagają duże lusterka. Widok na boki jest dość średni, przeszkadza też gruby przedni słupek, chociaż mała szybka przed przednimi drzwiami trochę pomaga przy manewrach. Wpływ na to ma design - szyby boczne i tylna są dość małe i zmniejszają się w kierunku tylnym samochodu - mi to się akurat podoba, a widoczność ogólnie jest wystarczająca.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i intuicyjnie. Sporo pomaga sterowanie radiem, tampomatem i telefonem z kierownicy, ale reszta przycisków też dobrze rozmieszczona.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja daje radę, grzanie też w porządku - szybko się nagrzewa zimą. Klimatyzacji manualnej przy na prawdę dużych upałach troszkę brakuje do ideału.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest dla mnie największe zaskoczenie w tym samochodzie - miejsca w kabinie jest na prawdę dużo i trudno przypuszczać, że tak to właśnie wygląda patrząc na samochód z zewnątrz. Na dużą pochwałę zasługuje kanapa tylna, gdzie nawet za rosłym kierowcą wciąż zmieści się i komfortowo podróżuje dorosła osoba, a do tego brak tunelu środkowego podnosi komfort pasażerów z tyłu. Z przodu jedzie się wygodnie - trasy po 500 km nie są szczególnie uciążliwe. Mogło by być lepsze trzymanie boczne, ale w sumie tym autem nie jeździ się sportowo. Bagażnik ok jak na tą klasę, trochę duży próg.
4,0
Wyciszenie
Czasami mam wrażenie, że mogło by być trochę ciszej, ale w porównaniu do mojego poprzedniego samochodu jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jeżdżone praktycznie wyłącznie w trasie i w większości ekspresówkami/autostradami. Przy jeździe w takich warunkach do 120 km/h spalanie jest trochę ponad 5,5 litra (dokładnie 5,52), natomiast kilka wizyt w dużym mieście pozwala mi powiedzieć, że zużycie wzrasta w takim przypadku do 6,5 litra. Minimalnie, przy bardzo rekreacyjnej trasie zwykłymi krajówkami i powiatówkami udało mi się zejść do 4,8 litra na jednym baku, a inne tego typu trasy przyniosły wyniki w granicach 5,0-5,2 litra. Samochodem zrobiłem już prawie 40 tys km i to na podstawie tego dystansu wstawiam niniejszy opis.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest to samochód wart swojej ceny, oczywiście pomijając dyskusję czy jakikolwiek samochód w ogóle powinien kosztować tyle ile kosztuje:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę było problemów ze skrzynią biegów, ale po interwencji ASO jest znacznie lepiej - jednak brak synchronizacji robi swoje i ideału nie ma co oczekiwać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak jakichkolwiek usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Rio III Hatchback 5d 1.2 DOHC CVVT 85KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Rio III Hatchback 5d