Ocena kierowcy - Kia Rio III Hatchback 5d Facelifting
Marcin,
8 lat temu
Silnik 1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jak za cenę 45 tys w wyprzedazy rocznika to rewelacja. Mało które auto tego segmentu ma tyle miejsca z tyłu. Jadąc w 4 osoby każdemu z pasażerów jest wygodnie. W przypadku piątego pasażera, miejsca na nogi pod dostatkiem (brak tunelu) jednak z miejscem na ramiona już gorzej. Bagażnik wystarczający, w subiektywnym odczuciu mniejszy niż w fabii, a większy od tego w vw polo. Bardzo wydajna klimatyzacja, stylowy kluczyk. Gumy przy szybach słabo zbierają wodę z drzwi bocznych przy otwieraniu i zamykaniu szyb. Reszta uwag w szczegółach. Generalnie jestem bardzo zadowolony z zakupu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na silnik 1.2 85 koni to daje radę. Nie trzeba redukować biegów przy podjazdach. Słaba dynamika przy obrotach do 1500. Utrzymuję silnik pomiędzy 1500 a 2600 obrotów (poza wyprzedzaniem) i nie narzekam. Nie ma odczucia mułowatego silnika. Trzeba przygazowac do 2000 żeby zrywnie ruszyć spod świateł.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w odczuciu przełożeń i luzów bardzo volkswafenowska, to na plus. Poręczny lewarek, łatwo wpasowujący się w dłoń. Przełożenia i moc silnika zmuszają do wachlowania biegami w godzinach szczytu, jednak mnie to nie przeszkadza. Na trójce można jechać od 25 do 80 na godzine. Na 5 biegu można jechać od 50 (choc słychać że silnik się męczy więc bez obciążenia silnika tak od około 55-58). Drugi bieg mógłby brać szybciej, trzeba trochę rozpędzić auto na 1 biegu żeby dwójka miała odpowiednie obroty żeby z niej pociągnąć. Reszta przełożeń ok
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze wybiera nierówności co trochę mnie zaskoczyło, bo przy pierwszym odczuciu ma się wrażenie że zawieszenue jest sztywne. Nie buja na zakrętach. Unikajcie jednak dużych dziur, ponieważ kuedy zjeżdżalem z wysokuego chodnika i zawieszenue dobiło do końca to miałem wrażenie że ktoś mi wbija nóż w kręgosłup.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam czujniki parkowania więc na widoczność do tyłu nie narzekam. Jednak sama szyba tylna jest niby szeroka, ale niska i cofając bez czujników trudno byłoby wyczuć odległość do auta z tyłu. Do przodu i na boki ok, a w lusterjach bocznych da się wyczuć tylne krawędzie auta. Te czujniki to jednak dobrodziejstwo.
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjne, nawet dla żony która nie ma prawa jazdy, a instrumenty z konsoli centralnej potrafiła obsługiwać. To znaczy że jest jak ma być. Stylowe gałki od klimatyzacji. Z punktu widzenia kierowcy też ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i odparowywanie szyb w zime daje radę, zobaczymy co przyniesie lato, na razie beak uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej.
4,0
Wyciszenie
Do 1500 obrotow silnika prawie nie słychać, a na pustoju zdarzyło mi się próbowac ponownie zapalić silnik, bo nie było go słychać. Gorzej przy prędkościach obrotowych piwyżej 3500 w czasie wyprzedzania. Wtedy robi się ciut za głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6,1 litra w zimę przy jeździe 60 procent miasto i 40 procent drogi szybkiego ruchu w aglomeracji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze lepiej się nie da. Fabia tandetniejsza w środku i mało atrakcyjna stylistycznie. Polo ciasne z tyłu i beak niezawodnych silników, i20 dobre 8000 do 10 000 droższe. Yaris ciasny z tyłu i drogi, a w pidstawowych wersjach tandetne wnętrza, C3 ciut większy bagażnik kosztem wyraźnie mniejszej ilości miejsca na tylnej kanapie i buja w zakrętach. Dacia sandero przegrywa hakością wykonania i stylistyką.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wyjdzie w praniu ale 7 lat gwarancji jest. 5 lar gwarancji na powłokę lakierniczą i 12 na perforację. Trzeba piczytać warunki gwarancji bo tam wyczytamy że na niektórą elektrykę np. radio jest tylko 3 letnia gwarancja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na eazie brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW
[l/100km]