Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio II Sedan

garfieldlife, 18 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 9 tys. km
Kia Rio II Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
jak za taka cene w tej klasie naprawde bardzo dobrze - do tego sedan wyglada bardzo ladnie z przodu toyota z tylu jak subaru troszeczke - auto kupiłem czarne w bezowej tapicerce - prezentuje sie wtedy naprawde okazale
Wrażenia
4,0
Silnik
pochodzacy od mazdy silnik spisuje sie rewelacyjnie, uwielbia wysokie obroty i naprawde potrafi pokazac wtedy swoje drugie oblicze, podczas wyprzedzania trzymac obroty pomiedzy 4500-5500 a wtedy auto z boku mija sie naprawde w krótki moment a to najbezpieczniejsze. przy tych obrotach elastycznosc i wysoki moment pozwalają "ciągnąć" to niewiele ponad 1-tonowe auto rewelacyjnie do przodu. elastyczny oczywiscie rowniez przy spokojnej jezdzie ok. 3000 obr. trochę głośny powyżej 4500 obrotów ale japońce/koreance niestety tak mają :)
4,0
Skrzynia biegów
niewielki problem ze wstecznym czasem nie chce wejść, trzeba wysprzęglić i spróbowac jeszcze raz - przynajmnije u mnie, przełożenia odpowiednio dobrane, no moze jedynie 5-bieg mógłby mięc dłuższy, bo przy 3000 obr, leci się 100-105, w poprzednim aucie D-WOO lanos przy 3000 było ponad 110 (1.6 16V) do wyprzedzania w kazdych warunkach na trasie polecam 4-bieg w miescie 3-biegm wtedy to auto daje frajde.
3,0
Układ jezdny
niby bez zastrzeżen ale ze względu na dużą wysokośc auta czuć podmuchy boczne wiatru i auto potrafi się wtedy "zabujać" na drodze, a kierownica nie oddaje czucia drogi zbyt dobrze - tu pewnie mozna by coś poprawić, co do sztywności zawieszenia - bardzo dobrze na polskie drogi - wybiera nierówności i nie słychać metalicznych odgłosów przy przypadkowym wjechaniu w dużą pozimową dziurę na jezdni - sztywnośc ocena bardzo dobrze - czucie drogi niestety trochę mniej dostateczna plus
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra - pomagają też w tym duże lusterka boczne
5,0
Ergonomia
kokpit - moze nie jest to nowa honda civic 2006 ale wszystko jest na swoim miejscu i nie rozprasza podczas jazdy, jedynie trudno dostepny włącznik swiatel przeciwmgielnych psuje ideał reszta super. fotele ustawiane w wielu płaszyczyznach pozwalają dobrac odpowiedni dla kierowcy profil, brak troche (przynajmniej w mojej wersji) ustawienia podparcia pleców kierowcy, ale w tej klasie za to rewelacyjny jest podłokietnik !!!!!!!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wydajnie nawet w ostatnie -25 stopniowe mrozy bez zastrze zen - jak bedzie latem zobaczymy - pewnie kiepsko bo moja rio jest bez klimy :(
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tę klasę rozstaw osi 2500, pozwala wygodnie podrózować zarówno 2 osobom z przodu i z tyłu, z przodu duzo miejsca na nogi ze względu na ukształtowanie srodkowego kokpitu - no i w wersji sedan duzy bagaznik 390 litrów pozwala planowac spokojnie urlop i nie przejmować się dodatkowymi walizkami zony i 6 parą jej butów wkładana do auta.
4,0
Wyciszenie
do 120 km/h b. dobrze, pózniej słychać silnik, ale niektorzy lubią ten odgłos, współczynnik oporu powietrza chyba tez jest dosc znośny bo szumów powietrza wokół nadwozia zbytnio nie słuchać i nie utrudniają jazdy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tylko przeciętnie - ale to pewnie wynika ze stylu jazdu kazdego kierowcy. silnik 1,4 i 97 koni mechanicznych trzeba czymś nakarmić zwłaszacza przy dynamicznej jezdzie gdy uzywa sie wszystkich z tych rumaków, póki co kazda wizyta na stacji jest dla mnie stresująca - srednio w zimie 8,5-9,0 - to srednia przy czym dziennie jezdze ok. 90km z tego 10 po miescie reszta trasa (kawałek autostrady) z dośc wysoka predkoscia 130-145km/h wiec nie jest tak zle - ostatni bak wyjezdziłem wyjątkowe delikatnie i o dziwo wyszło 7,5 wiec jednak mozna!
5,0
Stosunek jakość/cena
kia przyjeła dobrą polityke i mają szanse w polsce i europie srodkowej na duza sprzedaz - zaleta jest tez 3letnia gwarancja bez limitu kilometrow
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ok. 9000 km - zadnych usterek, no moze jedynie jeden przycisk od szyby prawej cos mi sie nie podoba ale zglosze na najblizszym przegladzie w ASO - reszta bez zarzutu odpalac jezdzic, tankowac jezdzic, tankowac, jezdzic :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak do 9000km

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Rio II Sedan 1.4 i 16V 97KM 71kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Rio II Sedan