Więcej opisałem w szczegółach więc warto otworzyć całą ocenę i poczytać. Sporę auto, jak dla mnie naprawdę ładne (ale o gustach się nie dyskutuję). Bardzo dobra cena - konkurencja jest droższa. Silnik bez rewelacji ale daje radę. To auto byłoby hitem gdyby nie skrzynia biegów. Najgorsza rzecz w tym aucie, w mojej opinii dyskwalifikuje to auto. Wsteczny chodzi swoimi drogami, biegi do przodu też raczej lipa. 1 i 2 za mocna, auto zrywa przyczepność - nie no ludzie naprawdę TRAGEDIA. Strasznie żałuję, że kupiłem to auto. Nauczka na przyszłość - porządnie przejechać się autem przed zakupem. Może ktoś chce kupić ?
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie wiem skąd te zachwyty nad tym silnikiem. Jest niezły ale oferta konkurencji jest podobna. Niczym szczególnym się nie wyróżnia. Bardzo cichy na postoju, nie wiadomo czy pracuje czy nie. Powyżej 100 km/h wyje strasznie. Dynamika wystarczająca dla normalnego kierowcy, ale wyścigowiec to nie jest. Trochę sporo pali jak na tą dynamikę. Ogólnie można polecić ale szału nie ma
1,0
Skrzynia biegów
No i to jest rzecz, która dyskwalifikuje to auto. Popsuła mi radość po zakupie auta. Przez pierwsze dwa tygodnie od zakupu nie chciałem wogóle jeździć tym autem (absurd bo jak się kupuje nowe auto to nawet 100 m do kiosku po fajki się jeździ). Zastanawiałem się nad sprzedażą nowo zakupionego auta. Nauczka na przyszłość żeby się na prawdę sporo przejechać autem przez zakupem a ja jechałem może z 500m. Ale do rzeczy. Wsteczny działa jak chce - jak chce wejść to wejdzie jak nie to kaplica. Zdarza się ze wchodzi np. za 7 razem. Biegi do przodu marnie. Nieprecyzyjne (szczególnie jedynka i dwójka) i bardzo duży skok lewarka.
Kolejna rzecz to zestrojenie skrzyni z silnikiem. Dla mnie bardzo słabe, mnie nie pasuje. Zdecydowanie za silna 1 i 2. Chcąc ruszyć szybciej bardzo często buksuje (a na mokrym to dramat). Przy szybszym przyspieszaniu koła tracą przyczepność na dwójce. Bardzo trzeba uważać np: przy włączaniu się do ruchu albo wyjazdu z podporządkowanej. Ogólnie skrzynia powoduje, że auta nie warto kupować.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze w tej materii. Fajne zawieszenie, twarde, nie hałasuje. Jedyny lekki minus za hamulce ale przesiadłem się z Megane, które słynie z doskonałych hamulców. Musiałem się trochę przyzwyczaić, ale ogólnie nie jest źle.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka boczne bardzo duże, wszystko widać dokładnie. Jak to w sedanie parkowanie tyłem trzeba uważać ale nie mam problemów z parkowaniem.
4,0
Ergonomia
Jest ok. Denerwuje tylko brak światła w schowku. W poprzednim aucie miałem i to było fajne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
No i to jest najlepsza rzecz w tym aucie. Bardzo szybko się nagrzewa, zimą po 2 minutach przednia szyba płynie, żadnego skrobania. Chodzi głośno ale mnie to akurat nie przeszkadza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo przyzwoicie
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać na wysokich obrotach
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką dynamikę to pali zdecydowanie za dużo. ostatni pomiar 8,77 l w jeździe mieszanej (250 km po za miastem, 150 km w mieście). Wcale szybko nie jechałem w trasie nie przekroczyłem 130 km/h. Faktem jest, że trochę stałem w korku w mieście ale mimo wszystko - trochę za dużo
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena niska, ale pewnie koreańczycy wiedzieli, że wsadzili do auta skrzynię biegów z żuka albo tarpana i dlatego taka cena. Gdyby było droższe to nie sprzedaliby żadnego egzemplarza
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
antena immobilisera padła ale to nie wina KIA. Takie rzeczy się zdarzają we wszystkich autach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak takowych i oby tak dalej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW
[l/100km]