Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio II Hatchback 5d

Mateo, 7 lat temu
Silnik 1.5 CRDi 110KM 81kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 252 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Kia Rio II Hatchback 5d 1.5 CRDi 110KM 81kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Stosunek ceny do wyposażenia. Konkurencja na tym polu leżała i kwiczała.
4,0
Całokształt
Samochód skończył dzisiaj 10 lat, jeżdżę nim od nowości, więc myślę, że czas na rzetelną opinię. Szukalem damochodu na 2-3 lata do dojazdu do rpacy, warunki nie były wygórowane - diesel i klimatyzacja jako minimalne wyposażenie. Tak wyszło, że samochód jest ze mną do dzisiaj. Za namową znajomego prpowowadzacego salon wybór padł na Kia Rio...szczegóły niżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy punkt tego auta, 1,5 diesel generujacy moc 110km. Przyspieszenie do setki to około 9,5s (!?), więc całkiem nieźle jak to mówią na "dziadkowe" auto. Muszę powiedzieć iż nie jedna osoba na światłach się zdziwiła. Bywały też pytania od osób, które jechały, "110km? Chyba żartujesz". Ćwierć miliona km za nim, bez żadnej usterki, do tego rozrząd na łańcuchu, więc nie musimy się martwić tak często jak w układzie na paskach. Prędkość maksymalna 200km/h, do 160 samochód rozpędza się całkiem nieźle.
4,0
Skrzynia biegów
Nieźle, ale brakuje 6-tego biegu, żeby auto było bardziej ekonomicznie. Przy dynamicznym ruszaniu bieg 2 i 3 trochę za krótkie. Dodatkowo czasami bieg wsteczny potrafił zazgrzytać przy wrzucaniu. Wymiana sprzęgła przy 212tys pomogła i do dzisiaj cisza.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze, samochód niby miejski, ale zaskakująco dobrze radzi sobie przy wyższych prędkościach. Dobrze trzeba się drogi na zakrętach. Jednak o ile dobrze się rozpędza, to z hamowaniem jest trochę gorzej, z tyłu hamulce tarczowo-bębnowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu dobrze, do tyłu ok, może trochę duże słupki tylne przeszkadzają. Rekompensują to duże lusterka wsteczne.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, dużo przydatnych schowków. Wszystko to co potrzebne jest na swoim miejscu. Samochód jak to samochód - ma jeździć bez zbędnych bajerów. Można się trochę przyczepić do jakości wykonania niektórych elementów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie aż za wydajne, można się ugotować. W zimę , jak to w dieslu trzeba trochę poczekać. Klimatyzacja wydajna, daje radę moimo czarnego koloru auta ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180cm i za kierownicą siedzę wygodnie, z tyłu jest wystarcZająco miejsca, dla drugiej podobnej osoby. Auto raczej za małe, aby wybrać się wygodnie w długą podróż w 5 osób.
5,0
Wyciszenie
Jak na klasę auta całkiem dobrze, dopiero powyżej 150km/h w środku robi się głośno. Wiadomo, nie kupowałem mercedesa i nie oczekuję niewiadomo czego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dosłownie lać paliwo i jeździć, do tego oczywiście olej i filtry co 15tys km. Normalna jazda cykl miasto/ trasa 50/50 wychodzi jakieś 6,2l/100km. Jakiś rekordowo niskich spalań nie notowałem, bo nie mam na to cierpliwości. Wiadomo, że jak się depnie to spali. Ostatnia podróż autostradą 170km/h wyszła średnia 8,6l
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 51tys złotych w 2007 roku wyjeżdżamy z salonu autem z silnikiem diesla, klimatyzacją automatyczną, 4 el. szybami, alarmem ABS, ESP, elektrycznymi lutsterkami, halogenami, alufelgami 15' itd. Do tego zimowe opony były gratis do auta. Przed zakupem oglądałem fiata Pande i skodę Fabię i żadna z tych ofert nie była porównywalna. Najbardziej rozbawił mnie fiat, gdzie za dosłownie gołą Pandę trzeba było zapłacić 37tys! Przejechałem się ostatnio Vw polo i fiat bravo z tych samych roczników i muszę powiedzieć, że dużo droższe volkswagen i fiat wypada słabo na tym polu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łozyska przedniej osi mają wadę konstrukcyjną, wymagana wymiana co około 30tys km, jednak cena z wymianą 150zł nie jest jakaś straszna. W miejsce montowanych oryginalnie zamontowałem innej firmy, które kosztują 220zł zamiast 80zł i jest spokój od 60tys km. Wszelkie gumki w zawieszeniu szybko się zużywają, ale to również groszowe sprawy. Czasami nie odpali (wina immo), ale wystarczy wyjąć i włożyć kluczyk i pali bez problemu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyny minus jaki mogę tu wymienić to blacha. Maska silnika wymieniona na gwarancji, bo przerdzewiała na wylot, poprawione zabezpieczenia na wszystkich drzwiach i klapie bagażnika, gdyż też pojawiały się purchle. Teraz gdzieniegdzie pojawiają się jakieś nowe miejsca, ale muszę zaznaczyć, że samochód ze 2 razy w życiu wydział garaż od środka i nie był oszczędzany w zimy. Jak na 10 lat do zaakceptowania. Samochód nigdy nie odmówił współpracy, żeby musiał być holowany.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 CRDi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Rio II Hatchback 5d 1.5 CRDi 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Rio II Hatchback 5d