Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio II Hatchback 5d

Dominik B., 18 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 2 tys. km
Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Dla mnie (jeszcze dość młody, bez dzieci, lubiący jeździć i muszący trochę czasu spędzać za "kółkiem" - praca) SUPER!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo równo, wolne obroty biegu jałowego (w rozgrzanym silniku) to około 650/min - praca niemal niesłyszalna. Włączona klimatyzacja (odparowanie szyb - bo przecież nie upał ;-]) nie wpływa w zauważalny sposób na dynamikę auta. Przy przyspieszaniu, powyżej 3500obr./min charakterystyczny basowy pomruk, miły dla ucha i nieuciążliwy ;-). Świetnie wkręca się na obroty!
5,0
Skrzynia biegów
Najmniejszych problemów z biegami ;-)
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twardo zestrojone ale ładnie tłumi krótkie poprzeczne nierówności. Duży plus za brak, tak charakterystycznego dla innych samochodów z tej klasy, dzwonienia zawieszenia na wybojach.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie bardzo dobrze - pewnego przyzwyczajenia wymaga jednak przedni lewy słupek (dość gruby).
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, bez chaosu, skromnie ale z gustem. Nie epatuje "wodotryskami", nie "szpanuje" ale co potrzeba do komfortowej podróży - ma (u mnie: klima, el. szyby, el. lusterka, dużo schowków ...).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Myślałem, że Golf (MK II) ma niesamowicie wydajne ogrzewanie i wentylację - myliem się :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kto mierzył bagażnik w "Kijance"? W katalogu podano 390l - wierutna bzdura - zaniżone co najmniej o 70-90l. Domyślam się jak do tego doszło - koreańscy bracia włożyli kilka walizek - zamknęli klapę i potem policzyli litraż walizek. Nie potrafili zapewne (a Polak potrafi ;-]) tak rozplanować pakowania aby wnikające do bagażnika pałąki zawiasów znajdowały się w szczelinach między pakunkami - w ten sposób można zapakować dwie warstwy walizek a bagażnik okazuje się duży. U mne zmieściły się cztery opony 185/65/14 i kilka mniejszych pakunków :-)
5,0
Wyciszenie
Naprawdę ok. Wspomniana praca silnika powyżej 3500-4000 obr./min bardzo mi się podoba - nie natarczywa ale zdradzająca charakterek. Młodzi maniacy zakładają tłumiki od motocykli żeby było "dżezi" - tu rasowy, basowy, delikatny pomruczek jest za darmo :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko na razie powiedzieć, jeszcze oficjalnie na dotarciu i zima ale wiele wskazuje na to, że w sprzyjających warunkach można w trasie nakarmić ją nawet mniejszą ilością niż 6l paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii cenowej rozpatrywałem także Fabię, Lacetti, nowe Punto, Octavię (tu jednak trochę wyższa cena ale nie..), Astrę II. Uważam, że wybrałem dobrze (jakość, komfort, osiągi, ekonomika). No i gwarancja, 3 lata bez limitu...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niesprawny klakson - taki przywieziony z Korei - wymieniony na nowy natychmiast! Zapalona kontrolka airbaga - drobiazg też naprawiony od ręki. Tym niemniej, dla porządku, należy o tym wspomnieć...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zauważyłem .. :-)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Rio II Hatchback 5d 1.4 i 16V 97KM 71kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
7,6
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Rio II Hatchback 5d