Inne
: całokształt - promień skrętu, niezawodność, i odporność na korozję
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: orginalne amortyzatory do wymiany na zamiennik
4,0
Całokształt
Właśnie znalazłem swoją opinię o tym aucie i tym egzemplarzu sprzed 11lat, w międzyczasie jeździła nim moja siostra a teraz jest to taki czwarty wóz w domu do worzenia rzeczy kórych nie chcemy wozić czymś lepszym żeby np. nie ubrudzić w środku :). W zasadzie moja opinia w porównaniu do tej sprzed lat niewiele się zmieniła, ale to zależy od oczekiwań. Z pewnością ten samochodzik nie nadaje się jako główne auto, bo słąbi się tym porusza w trasie - głównie ze względu na wyciszenie i kwestie bezpieczeństwa (brak ABS w naszym egzemplarzu). Co do zawieszenia - seryjne amorki są do wyrzucenia od nowości - niepotrzebnie męczylismy się 3lata na nich. Trzeba je od razu zminić na jakiś polski zamiennik. Zrobiliśmy tak i jeśli chodzi o zawieszenie poprawa była kolosalna - w mairę normalnie można jeździć. Seryjne opony Hankook też były do wyrzucenia i powymianie na coś normalnego też da się przeżyć. Mam wątpliwości co do wiarygodności niekórych opinii - np zabezpieczenie antykorozyjne na kórym wieszają niektórzy psy - jest bardzo dobre od 2000 roku zero rdzy poza miejscem które porządnie przetarłem na jakimś słupku, ale i tak byłem pod wrażeniem bo ruda zaczeła się pojawiać po jakimś roku od zdarzenia a zajechałem - "do żywego". Po RIO - funkcję głównego auta żony przejeła równoroczna Vectra B i pod względem korozji to był duuży krok wstecz. Zużycie paliwa nie jest niskie ale też nie jakoś tragicznie wysokie - jakieś 8-9litrów na mieście a na trasę się tym od dawna nikt nie wypuszcza. Najwięsza zaleta to poręczność w mieście - super zwrotne auto. Żona ma teraz Fiata 500 i nawet on zawraca nawiększej średnicy mimo że to zwrotniejsza wersja 1.2. Mankamentem wersji RS był brak tylnej wycieraczki - podebraliśmy klapę z wycieraczką i wyłącznik od jakiegoś LS i po porblemie - koszt coś 200 może 250zł. na żaden serwis nie jeździmy bo wszystko można ogarnąć "u kowala" alebo samemu więc koszty utrzymania sa niskie. W tej chwili to już raczej ta opnia nikomu się za bardzo nie przyda, choć kto wie. W każdym razie w owych czasach KIA uczyła się robic samochody i w końcu się nauczyła. U nas Kianka ma pewnie dożywocie, choćby z tego powodu żeby było czym rozwieźć choinki po rodzinie przed Świętami.. RIO jest bez sensu? Jasne że jest takie - to wersja sedan :)
Wrażenia
4,0
Silnik
nie za dynamiczny, ale bardzo niezawodny - przez 13 lat nic mu nie dolegało - mam nadizję że tak zostanie.
3,0
Skrzynia biegów
działa gumowato, a przełożenia są za krótkie, ale jak przy silniku - nic złego się nie dzieje.
2,0
Układ jezdny
orginalne amorki to szajs - po wymianie na polski zamiennik dałbym punkt więcej
Komfort
4,0
Widoczność
ok
4,0
Ergonomia
ok - prosta jak konstrukcja cepa
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tak poręczne auto bardzo ok
2,0
Wyciszenie
jak się jeździ po mieście i w krótkie traski tylko - da się przeżyć, ale na serio w trasę to byłoby bardzo źle
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
może być
4,0
Stosunek jakość/cena
zależy za ile się kupi - trudno brać pod uwagę cenę nowego. Zadbane egzemplarze chodza po 6-8kzł i to jest dobra propozycja.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
było tego trochę przez wszystki lata, żarówki, coś się odkleiło itp
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero grubszych problemów przez 13 lat - zawsze odpalał, zawsze dojechał, zawsze miły chłodek w gorące dni
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 98KM 72kW
[l/100km]