Całokształt patrząc na cenę i nie oczekując od auta zbyt dużo kształtuje się bardzo dobrze. Auto jeździ. Raczej się nie psuje a nawet jak się zepsuje to to koszt naprawy nie jest przecież duży. Silnik 1.3 ten 82 konny jest \"akurat\" dla osoby, która nie potrzebuje dynamiki. Jednakże jeżeli zamierzamy jeździć z kilkoma osobami i jakimiś bagażami wygląda na to, że silnik 1.5 sprawował by się wydajniej.
Jest wiele Kijanek Rio które rdzewieją. W różnych miejscach. Przy zakupie proponuje patrzeć na rdzę w karoserii.
Są dwie wersje Kia Rio - LS i RS. Zdaje się, że wersja LS jest lepsza - światłą przeciwmgłowe z przodu - klamki w kolorze karoserii i trochę inne rozmieszczenie przycisków w środku.
Wrażenia
3,0
Silnik
Oczywiście kultura pracy tej kijanki odbiega znacznie od kultury pracy silników toyota 1.3 montowanych np w Yarisach. Niemniej jednak nie jest tak strasznie źle. Silnik ma swój specyficzny dźwięk. Powyżej 3 tys jest już dość głośny. Niemniej jest nawet całkiem nieźle elastyczny. Na 5 biegu od 60km/h do 110 km/h można latać.
Dużo części do silnika pasuje z Mazdy 121 z silnikiem 1.3
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynka jak skrzynka. Większych problemów z nią nie ma. Może jedynie wsteczny mi trochę cieżko wchodzi.
4,0
Układ jezdny
Sprawuje się dość dobrze. Może i konstrukcyjnie bardzo proste rozwiązania nie są skuteczne i tanie? Moje auto zostało zostało importowane z Niemiec. Zawieszenie - jak z fabryki. Amorki 88% sprawności, hamulce też dają radę. Wiem, że to niemiecki drogi to powodują. Zobaczymy jak będzie się sprawować po roku użykowania. Niemniej jednak amorki i jakieś tam gumy na stabilizatorach są tanie także nie powinno być problemów z eksploatacja.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak dla mnie spoko.
4,0
Ergonomia
Jak na Kia z rocznika 2002 to jest naprawdę nieźle. W środku w miarę przejrzyście. Jakiś schowek jest. Na okulary też jest. Na kubki coś też jest. Jest spoczko. Może schowki w drzwiach powinny być trochę większe.
Zestawik audio też niezły. Grają konkretnie. Gwizdki też są w słupkach z przodu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentyluje a jak ma grzać grzeje. Silnik dość szybko się nagrzewa i można śmiało wrzucać powietrzne na przednią szybę.
Z jakimś mocnym parowaniem szybek jakoś się nie spotkałem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu nic Kiji Rio-De-Janeiro nie brakuje. Przy maksymalnym wyłożeniu foteli z przodu oczywiście pasażerowie z tyłu będą mieli problemy z egzystencją z tyłu ... no ale cóż. To nie jest bus.
3,0
Wyciszenie
Tutaj widać, że Rio nie jest mocno zbudowany anie mocno wyciszony. Tak samo silnik - powyżej 3 tysi słychać go. Troszkę także szumi przy prędkościach. No ale cóż.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie nie jest na poziomie 6 l. Bardziej 8 literków. A przy \"sportowej\" jeździe nawet może i z dyszkę weźmie. Na trasie przy jeździe 110 km spala siedem literków.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę taka jakoś jaka zaprezentowana jest w Kia Rio - to jak najbardziej jestem za.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze mnie nie zawiódł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze mnie nie zawiódł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 82KM 60kW
[l/100km]