To moja trzecia opinia o tym aucie - tym razem po 60 tysiącach km.
Auto bdb dla praktycznych, którzy nie szukają gadżetów tylko skutecznego środka transportu. Mieści się naprawdę dużo - wielki bagażnik, podróżuje wbrew wszystkiemu przyzwoicie,a że to samochód z poprzedniej epoki, to trzeba mieć na uwadze gdy się go kupuje. Porównywany gabarytami z Fabią. Komfort oczywiście gorszy, ale niezawodność, myślę większa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, choć chropowaty i źle się go słucha, to najbardziej wartościowa rzecz w tym aucie. Suchy na wiór, pomimo 156000 km nie spożywa oleju, paliwa (LPG) też w granicach rozsądku. Silnik z Mazdy jak mówią z 323F. Kultura pracy odczuwalna wewnątrz pojazdu -lekkie wibracje w środku. Taki sobie napędzacz taczki. niezawodny i bez fajerwerków. lepszy taki niż trzycylindrowy. Wypadają zapłony i silnik dostaje arytmii, ale coraz rzadziej to notuję, chyba ze przywykłem. Check engine przestał się świecić, gdy wykręciłem żarowkę - gaz powodował notoryczne zapalanie kontrolki. I wbrew wszelkim przepowiedniom wszystko jest w porządku, a przynajmniej nie drażni świecąca się kontrolka
3,0
Skrzynia biegów
Gumowa
3,0
Układ jezdny
Cztery lata jazdy i wciąż zadziwia mnie że jeździ się tym jak bobslejem w rynnie.
Ale się jedzie i nie ma problemów.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra jest.
Zderzaki wystają poza obrys auta i można je poobdzierać jak się nie ma wprawy.
3,0
Ergonomia
Koreańska ergonomia wstecznej wycieraczki włączanej z palca lewej ręki przez przycisk na kokpicie, ma swoje źródło w latach osiemdziesiątych - jak cała technika tego bolidu. Dzięki temu auto jest prymitywne techniczne i przez to niezawodne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest małe, siedziska krótkie, w drugim rzędzie siedzeń ciasne miejsce na nogi, ale... Dojeżdżam w pięciu chłopa do pracy po sto km w jedną stronę i nie słyszałem żeby ktoś narzekał.
2,0
Wyciszenie
Katastrofa. Świszczą uszczelki w drzwiach i nic się nie da z tym zrobić. Wymieniłem z przodu i nic! Dlatego polecam się przyzwyczaić. Ponadto w trakcie deszczu wrażenie że jedzie się z otwartymi drzwiami jest jedyne w swoim rodzaju. No cóż. Niezła jazda.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pb nie pamiętam, ale LPG od 7,1 do 9,5 l. To wyniki z jednej strony dla bardzo oszczędnej jazdy a z drugiej dla miasta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie auto, prymitywne rozwiązania, niezawodne, standard podstawowy, czyli wszystko to czego potrzeba.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezrównana. Nawet w 28 stopniowe mrozy.
Kiepska blacha - miękka
telepie trochę kierownicą - ale to może wina przegubu - wydaje sie na oko byc krzywy, ale czy to prawda?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych rzeczy zmieniłem zaciski hamulcowe bo skrzywiłem kilka kompletów tarcz przez źle funkcjonujący zacisk właśnie.
Poza tym nic.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 82KM 60kW
[l/100km]