Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio I Kombi

jacekmarek7, 12 lat temu
Silnik 1.3 i 82KM 60kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Kia Rio I Kombi 1.3 i 82KM 60kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : że wciąż bez kłopotów najmniejszych!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : miekka słaba i korodująca blacha
3,0
Całokształt
To moja trzecia opinia o tym aucie - tym razem po 60 tysiącach km. Auto bdb dla praktycznych, którzy nie szukają gadżetów tylko skutecznego środka transportu. Mieści się naprawdę dużo - wielki bagażnik, podróżuje wbrew wszystkiemu przyzwoicie,a że to samochód z poprzedniej epoki, to trzeba mieć na uwadze gdy się go kupuje. Porównywany gabarytami z Fabią. Komfort oczywiście gorszy, ale niezawodność, myślę większa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, choć chropowaty i źle się go słucha, to najbardziej wartościowa rzecz w tym aucie. Suchy na wiór, pomimo 156000 km nie spożywa oleju, paliwa (LPG) też w granicach rozsądku. Silnik z Mazdy jak mówią z 323F. Kultura pracy odczuwalna wewnątrz pojazdu -lekkie wibracje w środku. Taki sobie napędzacz taczki. niezawodny i bez fajerwerków. lepszy taki niż trzycylindrowy. Wypadają zapłony i silnik dostaje arytmii, ale coraz rzadziej to notuję, chyba ze przywykłem. Check engine przestał się świecić, gdy wykręciłem żarowkę - gaz powodował notoryczne zapalanie kontrolki. I wbrew wszelkim przepowiedniom wszystko jest w porządku, a przynajmniej nie drażni świecąca się kontrolka
3,0
Skrzynia biegów
Gumowa
3,0
Układ jezdny
Cztery lata jazdy i wciąż zadziwia mnie że jeździ się tym jak bobslejem w rynnie. Ale się jedzie i nie ma problemów.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra jest. Zderzaki wystają poza obrys auta i można je poobdzierać jak się nie ma wprawy.
3,0
Ergonomia
Koreańska ergonomia wstecznej wycieraczki włączanej z palca lewej ręki przez przycisk na kokpicie, ma swoje źródło w latach osiemdziesiątych - jak cała technika tego bolidu. Dzięki temu auto jest prymitywne techniczne i przez to niezawodne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest małe, siedziska krótkie, w drugim rzędzie siedzeń ciasne miejsce na nogi, ale... Dojeżdżam w pięciu chłopa do pracy po sto km w jedną stronę i nie słyszałem żeby ktoś narzekał.
2,0
Wyciszenie
Katastrofa. Świszczą uszczelki w drzwiach i nic się nie da z tym zrobić. Wymieniłem z przodu i nic! Dlatego polecam się przyzwyczaić. Ponadto w trakcie deszczu wrażenie że jedzie się z otwartymi drzwiami jest jedyne w swoim rodzaju. No cóż. Niezła jazda.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pb nie pamiętam, ale LPG od 7,1 do 9,5 l. To wyniki z jednej strony dla bardzo oszczędnej jazdy a z drugiej dla miasta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie auto, prymitywne rozwiązania, niezawodne, standard podstawowy, czyli wszystko to czego potrzeba.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezrównana. Nawet w 28 stopniowe mrozy. Kiepska blacha - miękka telepie trochę kierownicą - ale to może wina przegubu - wydaje sie na oko byc krzywy, ale czy to prawda?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych rzeczy zmieniłem zaciski hamulcowe bo skrzywiłem kilka kompletów tarcz przez źle funkcjonujący zacisk właśnie. Poza tym nic.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Rio I Kombi