Silnik
: że nie ma żadnych wycieków i że mimo wszystko jeździ
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: miękka blacha
Zawieszenie
: stukające na nierównościach zwieszenie
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Jest to trzecia opinia tegosamego auta. Każda wnosi kolejny ładunek subiektywizmu. A zatem...Silnik tego auta jest suchy na wiór, choć chyba już zbyt mało jeżdzę by moja opinia była miarodajna. Nie zmienia to faktu, że nawet spod pokrywy zaworów nie spadła kropla potu i pod tym względem jest to jednostka fajna. Ale tylko gdy się na nią patrzy przy otwartej klapie. Jazda z tym silnikiem nie należy do komfortowych, ani przyjemnych dla ucha. Taki urok koreanki o imieniu Kiła
3,0
Skrzynia biegów
To auto tak naprawdę lubi wysokie obroty od 3000 w górę, ale nie da się spełniać życzenia tego silnika zbyt często bo niemiłosiernie wyje co odbiera ochotę do wciskania gazu bo się odechciewa tych dyszkantów. Skrzynia jest jakby nie z tego auta. I nie chciałbym wiedzieć z jakiego.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny jeździ, dalej się nawet toczy choć odnoszę wrażenie że mniej gładko, no ale po ubiegorocznym przyrdzewieniu klocków do tarcz, trudnosię spodziewać żeby jeszcze gdzieć soć nie ocierało. Amortyzatory z tyłu juz zanim się wsiądzie do auta błagają o wymianę, a stabilizatory przednie zaczynają im wtórować, na razie podczas jazdy po wertepach... czyli jak na polskie warunki prawie ciągle
Komfort
3,0
Widoczność
Można sę przyzwyczaić do bezwidoku przez tylną szybę. Zasada jest taka: jak już szyba tylna nachodzi na tylną szybę auta do którego się przystawiamy, to należy zakończyć manewr parkowania.To gwarantuje jakieś 10 cm odstępu między zderzakami obu pojazdów. Z przodu ok nie przytarłem jeszcze choć nigdy do końca nie wiem czy zderzak nie zaczyna przybierać dleikatnie przeszkody
4,0
Ergonomia
Ergonomia z wyjątkiem tylnej wycieraczki uruchamianej z kokpitu, nie budzi żadnych uwag. Zakup podłokietnika (oryginalnego, wzornictwem wprost z przedziałów kolejowych pkp) powiększył nawet komfort jazdy. Ja lubię tym autem jeździć przez polslkie drogi Polski B, ale już nie autostradami.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja skuteczna w okesie wzmożonej wilgoci,choć głośna na 2 biegu - najczęściej używanym. Latem wentylator słabo dmucha przez nawiewy na pasażera, które mają kiepski kąt ustawiania nawiewu.
Ogrzewanie wystarczające, choć po przekęceniu gały na czerwone nie bucha gorące powietrze. Ale zmarznąć się nie da.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu dla dzieci bdb,dla dorosłych też pod warunkiem kompromisu pasażerów pierwszego i drugiego rzędu. Zauważyłem po obkopanych plastikach przy drzwiach, że się chyba niewygodnie wysiada z tyłu, ale to tylko podejrzenia:)
2,0
Wyciszenie
brak... wyciszenia
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie filtry, choć amortyzatory nieproporcjonalnie drogie w stosunki do jakości, ale i tak ich jeszcze nie kupowałem, bo skoro są tak słabe to odwlekam ten zakup.
Stabilizatory kosztują ok 35 zł więc poziom cen z czasów malucha
Przy długiej jeździe zapakowany samochód do 100 km/h potrafi połknąć niecałe 8 l LPG. Uważam że to jest super wynik. W mieście dycha lub nawet ponad.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
-
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 82KM 60kW
[l/100km]