Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio I Kombi

jacekmarek&@o2.pl, 16 lat temu
Silnik 1.3 i 82KM 60kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 79 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Rio I Kombi 1.3 i 82KM 60kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : że mimo wszystko mi się podoba i je lubię:) Ch etnych do wymiany doświadczen zapraszam do korespondencji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : slaba miekka blacha - wskazane listwy boczne
Zawieszenie : amortyzatory tylne - tuleje naprawde do dupy
3,0
Całokształt
pomimo niskich ocen jakie dałem, auto jest sympatyczne. Ja mam beżową tapicerkę, więc auto wyglada na lepsze niż jest w rzeczywistości. Duzy jest bagażnik choć niski ale ma podobno tyle co w fabii litrów pojemności
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik tego auta chropowaty i nie za mocny. Podobno bezawaryjny - co zdecydowało o kupnie. W całej skali obrotomierza tak samo mało żwawy - to informacja dla oczekujących cudów pod maską. jak dla mnie ok, choc klang ma zbliżony do trzycylindrowców, lub matiza czy suzuki swift. Słyszalny. Opowieści o tym że hałasuje od 120 km/h to przesada. Rio jest głosne bo ma cienka blachę i kiepskie wyciszenie, zatem słychać doskonale wszytsko z zilnikiem na czele. Ale radia da się słuchac przy 120 km/h i to wcale nie tak głosno jak sugeruje sie na forum
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia, i przenosi drgania na drażek. Konstrukcja tego auta, pomimo że wyprodukowanego w 2005 r. jest dosc archaiczna w związku z tym rozwiązania są trochę niewspółczesne. Wsteczny wydaje głos nieprawdopodobny - nie znam tego z seata ale nie można porównywac rzeczy nieporównywalnych. Krótka jedynka elastyczna piatka, brzydka gałka biegów i ta skórka na mieszku. Tak brzydka że aż piękna:)
3,0
Układ jezdny
Daję tylko trójkę bo to auto jest dziwne inne niz europejskie trzeba się do niego przyzwyczajać. Tłuka się z tyłu amortyzatory. Po zakupie tulei górnych w TEDGUM w Rudzie śląskiej okazało się że bez pomocy obrabiarki nie dałoby tego zmienić - bo one są nabijane a nie wkręcane jak sugerowałaby tuleja. Po zmianie lepiej, ale amortyzatory trzeba będzie wymienić bo kiepskie. Auto ma małe opory toczenie i ładnie płynie. Ktoś pisał o głośnych łozyskach. Może to rzeczywiście fakt bo przy przędkości ok 110 jakoś cos huczy
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu dobrze z tyłu słabo zwłaszcza że wystaje zderzak. Lusterka tragiczne. Przyblizają, a w prawym w ogóle nic nie widać - może dlatego że kupiłem być może z anglika i nie da sie go ustawić tak aby było widać obrys boku auta i to co dzieje się na jezdni.
4,0
Ergonomia
z wyjatkiem wyłacznika wycieraczki tylnej szyby wszystko na miejscu. Aha, w mojej wersji nie ma nad lusterkiem wstecznym lamki. jest tylko na środku podsufitki - jak pierwej bywało. Mam już lampkę ze schowkiem na okulary potrzeba tylko wyciąć dziurę w podsufitce i pociągnac prąd. musicie się przyzwyczaić że to jest auto przy ktorym się coś robi - modernizuje i ulepsza. Ot takie dla hobbysty
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W CZASIE DESZCZU NIC NIE PARUJE, a nie mam klimatyzacji. Nawieiw wydaje sie być leniwy ale skuteczny. Nie wiem jak grzeje ale podobno skutecznie - sprawdzę juz niedługo:)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, choć siedzi sie nisko. folele wygodne miekkie, dla kierowcy bonus w postaci lęźwiowej regulacji. Z tyłu mało miejsca na nogi choc jak sie nie rozpychać, można całkiem wygodnie we czwórke podróżować. ja kupiłem to auto z mysla o powiększającej się rodzinie. Zatem mojemu dziecku długo nie będzie za ciasno z tyłu:)
3,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie to domena aut ze wschodu. Suzuki, Kia, Daewoo... nie wiem czemu oni tak robia ale tak jest i w przypadku RIO. Legendarny piasek z opon obija sie o podwozie i nadkola i ma sie rzeczywiście wrażenie jakby sie chechało z otwartymi drzwiami. Jeszcze ciekawiej jest podczas deszczu:) Ale to nie jest żadna tragedia. Człowiek przyzwyczaja sie prędko do nowego a co się da uciszyc to sie ucisza poprzez montaz plastikowych nadkoli z tyłu. Prosty montaż ochrona przeciwkorozyjna i ciszej w środku polecam. Komplet za 90 zł w warszawie z przesyłką i mocowaniami
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze benzyna. W mieście ok 8l z oszczędzaniem - gaszenie silnika na niekończących się czerwonych światłach w krakowskich korkach Trasa ok 6 przy jeździe mieszanej nieprzepisowej i przepisowej. Jeżdżę ekonomicznie, hamuje silnikiem jeżdżę na wysokich biegach, nie scigam sie do świateł. Widzę juz te usmiechy - ale przynajmniej nie narzekam że pali za duzo. W przyszłum tygodniu zakladam LPG więc wreszcie przestane przepłacać za benzynę:)
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem z przyczyn ekonomicznych - bo nie lubie aut starych a jeżdżę średnio ok. 5-6 lat więc nie mogę kupować atrakcyjnych 10-latków. za 17000 trzyletnie auto ledwo co po gwarancji z wymarzona jasniejszą, niz w poprzednim aucie, tapicerką i duzym bagaznikiem z roletą, które będzie się mieścilo w 10 L lpg to propozycja warta rozważenia. AUTO nie dla szpanerów - choc dla ekscentryków którym takie wynalazki mogą sie podobać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To niestety nie jest VW i tu zatrzeszczy, tam coś jęczy, ale do opanowania. jestem typem ktróry nie toleruje skrzypów więc mopzna mi wierzyc że to się da opanować. 1. Drgające wsteczne lusterko 2.przedmuchy w uszczelce drzwi kierowcy 3.skrzypiaca klapa bagażnika 4.pęcherze na masce
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotychczas nie stwierdzono

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Rio I Kombi