Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Rio I Kombi

Paweł, 9 lat temu
Silnik 1.3 i 75KM 55kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 161 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Rio I Kombi 1.3 i 75KM 55kW 2000-2002 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo ekonomiczny i elastyczny, dobrze znosi LPG. Pracuje w miarę cicho, co ratuje kiepskie wyciszenie auta. Niestety ma lekką tendencję do wycieków oleju, ale nie ubywa go zbyt dużo (ok. 1l/15 tys. km)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : łożyska przedniej osi
Układ hamulcowy : Metalowe przewody ulegające korozji
Karoseria : Rdza i słabe wyciszenie
3,0
Całokształt
Komfort niski, ale auto dość ekonomiczne i pojemne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze znosi LPG, jak na 75km jest całkiem żwawy i bardzo oszczędny - silnik to jedna z najmocniejszych stron tego auta.
4,0
Skrzynia biegów
Drążek ma tendencje do brzęczenia, skok jest nieco za długi, ale da się przyzwyczaić.
2,0
Układ jezdny
Techniczne rozwiązanie zw. z łożyskami przedniej osi jest fatalne - powoduje częste luzy, pływanie, drgania i stuki, z którymi mało który warsztat jest w stanie sobie poradzić. Najsłabszy punkt w konstrukcji samochodu.
Komfort
3,0
Widoczność
Spore przeszklenia, choć lusterka są masakrycznie małe i prawie nic w nich nie widać - cofanie bywa problematyczne.
3,0
Ergonomia
Zwykła regulacja foteli, które są dość twarde, ale to może bardziej zaleta niż wada. Pojemny bagażnik, ale na tym koniec plusów - słabe plastiki, kiepskie wygłuszenie, uchwyty na kubki przeszkadzają w operowaniu skrzynią biegów... Jest znośnie, ale bez rewelacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja może być, ale bez klimatyzacji... wiadomo jak to jest :) No i wnętrze łatwo zaparowuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jak na takie autko jest całkiem dużo, nie można narzekać.
2,0
Wyciszenie
Praktycznie brak wyciszenia, w porównaniu z nowszymi samochodami wypada słabo. Można to trochę poprawić zaklejając drzwi taśmą dekarską - koszt niski i efekt w miarę dobry. Niestety w trasie i tak hałasuje silnik, niestety limuzyną to nie jest :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, części dostępne. Utrzymanie auta, jeśli jakoś specjalnie się nie psuje, jest na znośnym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę używanego egzemplarza otrzymujemy całkiem fajne autko. Ma swoje wady, ale za takie pieniądze mimo wszystko można uznać ten model za atrakcyjny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki zdarzają się stosunkowo rzadko, prosta konstrukcja pozwala na w miarę tanie ich usunięcie, ogólnie ten aspekt jest ok.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszą wadą tych samochodów jest konstrukcja łożyskowania przedniej osi - mało który warsztat jest w stanie odpowiednio dokonać wymiany i regulacji luzu, a źle wykonana naprawa powoduje drgania, stuki, pływanie samochodu przy wyższych prędkościach, a czasami uszkadza tarcze hamulcowe i przeguby.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Rio I Kombi 1.3 i 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Rio I Kombi