Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Proceed Shooting Brake

Michał, 4 lata temu
Silnik 1.6 T-GDI 204KM 150kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Proceed Shooting Brake 1.6 T-GDI 204KM 150kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie sądziłem, że tak mocny silnik potrafi być ekonomiczny i delikatny w codziennym użytkowaniu. Nie drenuje portfela, jak na swoje wybitne osiągi.
5,0
Całokształt
Mam pomarańczowego GT z pakietem bezpieczeństwa. Jest to bardzo ładny shooting brake, który jest praktyczny, bezpieczny i rozsądnie ekonomiczny w codziennym użytkowaniu, a od święta potrafi zamienić się w Hot-hatch'a i zapewnić masę wrażeń. Zwraca na siebie uwagę i wzbudza zainteresowanie, a także jest świetnie wyposażony. Za tę cenę to genialny wybór, ale ma drobne mankamenty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc 204 KM naprawdę zaspokaja wszystkie sportowe potrzeby z naddatkiem na sytuacje awaryjne. Silnik ten jest zaskakująco ekonomiczny, gdy chcemy jechać płynnie, również na autostradzie. Ponadto dźwięk z wydechu to arcydzieło.
5,0
Skrzynia biegów
Ma dwa tryby pracy w zależności od tego, czy używamy trybu sportowego, czy nie. W trybie sportowym strzela biegami jak karabin i potrafi wykrzesać z auta cały potencjał sportowy potencjał oraz dać kierowcy sporo frajdy. W trybie normalnym jest jedwabista i ekonomiczna i pozwala przejechać pół kraju na siódmym biegu. Moim zdaniem właśnie 7DCT czyni ten samochód tak świetnym w jeździe.
5,0
Układ jezdny
W zakrętach czuję się bardzo pewnie, także przy wysokich prędkościach. Przy manewrach układ kierowniczy jest idealnie zestrojony i zachowuje się przewidywalnie - parkowanie to przyjemność. Trzeba uważać na bezdrożach - auto jest bardzo niskie i łatwo otrzeć!
5,0
Karoseria
Zjawiskowa linia przyciąga wzrok wielu przechodniów ;) Przód trochę przypomina zwykłego Ceeda, ale tył i linia boczna robią robotę. To taka mini Panamera. Wszyscy znajomi komplementowali wygląd mojej Kii - auto wzbudza duże zainteresowanie i jest ostentacyjne jak na ten segment cenowy(chcesz mniej ostentacyjny - wybierz zwykłego Ceeda GT).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przez tylną szybę(lusterko wsteczne) jest bardzo krótka - jest ono prawie bezużyteczne. Za to kamera cofania z liniami jest genialna. Widoczność na boki i do przodu jest nieco ograniczona, ale nie ma katastrofy. Lusterka boczne są bardzo dobrze wyprofilowane i zapewniają dobrą widoczność. Wycieraczki automatyczne są spowolnione i działają głupio przy lekkim deszczu(słabe oprogramowanie i czujnik).
4,0
Ergonomia
Fotele są wygodne i z bardzo przyjemnego materiału, ale pozycja za kierownicą mi najzwyczajniej nie odpowiada. Kierownica wielofunkcyjna, obsługa ekranu i przyciski są bardzo intuicyjne. Genialne są schowki na różne drobiazgi, które są rozsiane wszędzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Od 2020 pakiet zimowy jest w standardzie, czyli mamy ogrzewaną kierownice i fotele przednie(3 stopnie). Nie muszę chyba mówić, jak bardzo przyjemnie jest to mieć. Oprócz tego, wiadomo, klima auto 2 strefowa(daje radę, ma nawet nawiew z tyłu). Jest bardzo komfortowo, jeżeli chodzi o temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik jest genialny i bardzo pakowny(głównie na długość - mieszczą się nawet największe walizki na leżąco). Przestrzeń pasażerska jest nieco ciasna(jak to w kompaktach), ale miejsca powinno starczyć dla wygodnego przewiezienia 4 dorosłych ludzi.
2,0
Wyciszenie
Chyba największy mankament tego auta. Jest źle, ale po miesiącu się przyzwyczaiłem. Roleta w bagażniku lubi sobie postukać na nierównościach, a dźwięk silnika/wydechu słychać dość mocno(nawet w trybie normalnym), co na codzień nieco irytuje. Nierówności drogi też słychać, przez sztywne zawieszenie. Do BMW 1er, czy mazdy 3 się nie umywa. Plus jest taki, że na autostradzie jest nieźle, bo między 140, a 100 prawie nie ma różnicy akustycznej(aerodynamika nas ratuje przed szumami wiatru).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To Kia. gwarancja jest świetna, a serwis relatywnie tani. Spalanie też nie drenuje portfela.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wybitny stosunek jakość/cena. Za 118k(tyle dałem z rabatem na firmę) jedyny porównywalny mocą samochód, to malutkie i tandetne Polo Gti. Największym konkurentem jest chyba zwykły Ceed GT hatchback. Jest to obiektywnie najbardziej premium wyposażony samochód za te pieniądze, bez realnej konkurencji innych marek(kwestia ceny).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Proceed

Liczba wpisów: 5

Kia Proceed – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Proceed Shooting Brake