Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Proceed Shooting Brake

Rafał, 3 lata temu
Silnik 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Proceed Shooting Brake 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021 - Oceń swoje auto
4,36
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Waga auta, poprzednio moje auto ważyło 1600 kg przy 110 km jednostka 1.7 cdti a tu mamy 1320kg i 160 km auto na prawdę jedzie tak jak wygląda ( wersja GT LINE) testowałem GT 220 km ale uważam że nie zarobiłbym na mandaty i paliwo jednakże polecam tego mocniejszego szatana :)
Inne : ergonomia bagażnika, mnóstwo schowków, przemyślana budowa bagażnika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak możliwości w języku PL podania adresu do nawigacji nawigacja wyświetla komunikat że język jest nieobsługiwany
Inne : Spalanie przy dużych prędkościach spalanie na autostradzie to jakiś dramat 10-11 litrów trochę brakuje jednak do silników HDI TDI CDTI i ja się pytam gdzie tu ekologia spalenie 10-11 litrów zanieczyści tak samo środowisko jak spalenie 7-9 litrów ropy...
5,0
Całokształt
Samochód oceniam na 5 gwiazdek biorąc pod uwagę cena/jakość. KIA zadbała właściwie o wszystko czego nam potrzeba a nawet i więcej. Różni się od topowego flotowca tzn ceeda kombi i to nie tylko $ i o to chodziło. Wg mnie auto dla młodych użytkowników klasy średniej niższej. Na proceeda padło przypadkowo, szukaliśmy sedana a wyszło można powiedzieć coś pomiędzy nie jest to sedan nie jest to kombi czy nawet liftback a coś zupełnie innego i o to nam chodziło.
Wrażenia
5,0
Silnik
Strzał w 10 z 4 cylindrami i 160 km przy pojemności 1.5. Dziwi tylko dlaczego KIA robi 1.5 jako nowy silnik i kontynuuje 1.6 4 cylindry 220 km ( proceed GT )po co aż 2 różne jednostki benzynowe przy czym zupełnie nowa 1.5? Plus dla KIA za wycofywanie się rakiem z 1.4 3 cylindry. Ubolewam że dopiero teraz wkraczamy w erę uturbionych benzyn.
4,0
Skrzynia biegów
Wg mnie czegoś tu brakuje, używamy 7 biegowego automatu i wg mnie tryb sport to żyleta natomiast brakuje czegoś pomięczy comfort a sport. Skrzynia np przy 160 km/h na autostradzie piłuje na piątym biegu do prędkości 150-155 po czym zmienia na 6 bieg po czym przełącza w okolicy 158km/h prędkości na 7 bieg wg mnie strata paliwa niewłaściwa dynamika jak na tryb comfort do dopracowania wg mnie nie ma potrzeby tak szybkiego osiągania tej prędkości w trybie comfort. W dużym mieście chcąc poruszać się dynamicznie w korkach i zatorach ja osobiście używam tryb sport bo wówczas zdecydowanie mam pewność że wbiję się tam gdzie chce nie powodując przy tym zagrożenia dla siebie i inych na drodze w trybie comfort pedał gazu działa nieco ospale i tu bym doszukiwał się właśnie jakiegoś 3 trybu pracy typu comfort, normal, sport. Nawet idąc dalej tryb sport na korki to trochę za dużo brakuje typowo trybu normal!!
5,0
Układ jezdny
Świetnie tłumi, Świetnie się prowadzi, Świetnie trzyma się drogi zwłaszcza na 18" nie ma się czego przyczepić trzeba pochwalić widać że inżynierowie z za naszej zachodniej granicy mają w tym swój udział! Zwrotność auta zasługuje na pochwałę na prawdę skrętność jest bardziej niż zadowalająca!!
5,0
Karoseria
Koleżanka posiada M CLA wyglądają identycznie w białym lakierze:) można to nadwozie kochać można nienawidzić kto co lubi + dla KIA że idziemy w kierunku nowego i nieznanego brawa za odwagę koreańczycy idą grubo po swoje!
Komfort
5,0
Widoczność
Powiedzmy sobie szczerze tylna szyba jest po to by być i się brudzić:) do przodu jest więcej niż ok, ostatnio używałem ASTRY kombi J i jest o wiele lepiej z racji tego że auto jest dość niskie ja osobiście mam problem z wyczuciem odległości do krawężnika z prawej strony szyby boczne są niskie ale to myślę że kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Ergonomia
Faktycznie z tyłu jest mniej miejsca mi to nie przeszkadza w naszym gospodarstwie domowym są 2 dorosłe osoby tak więc ok nawet jak ktoś posiada 2 dzieci, małych dzieci to nie będzie użytkował tego auta przez 10 lat.... Bagażnik mega funkcjonalny mnóstwo schowków + koło, nawet jest schowek na roletę!! i dokładany wpinany hak!! petarda!! Jedna rzecz która mi się średnio podoba klapa maski nie jest otwierana na teleskopach oraz przy otwieraniu bagażnika musimy zsunąć roletę aby coś włożyć nie mamy możliwości pośredniego ułożenia rolety czy to w połowie dystansu czy to do góry tak jak np było we wspomnianej przeze mnie ASTRZE 2012 kombi. Bagażnik jest w zupełności ok jak na wyjazd dla 2 osób na 10 dniowy urlop jeśli potrzebujemy coś przewieść składamy siedzenia i możemy zrobić to z bagażnika więc kolejny + kiedy chcemy włożyć coś co jednak jest dłuższe niż nam się wcześniej wydawało a przy czym jest ciężkie więc nie musimy lecieć do przodu aby to uczynić rozwiązanie znane z grupy VAG a dodatkowo kanapa jest dzielona 40/20/40 lub 70/30 w zależności od wersji wyposażenia więc można przewieść coś i jednocześnie wejdą nam 4 lub 3 osoby nie ukrywam zachwytu bo w sedanie nierealne a we wspomnianej grupie VAG za taką funkcjonalność trzeba by właśnie dopłacić z 20-30 tys PLN czyli dokładnie wartość 2 auta tzn ASTRY kombi :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa mega sprawnie, ogrzewanie ciężko powiedzieć zima przed nami ale mam nadzieje że pakiet zima da radę= podgrzewane fotele, kierownica oraz elektrycznie podgrzewana szyba
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód na mega plus a tak jak wspomniałem wcześniej jak ktoś ma 2 dzieci to raczej kupi ceeda kombi lub sportage? czy nie tak?
3,0
Wyciszenie
Szczerze to wydaje mi się że albo są głośne opony ( sprawdzałem ich indeks i jest na prawdę dobry ) lub zaoszczędzili na wytłumieniu. Przy prędkości 150+ jest głośni nie ma się co oszukiwać i nie jest to spowodowane opływem powietrza a ewidentnie hałasem od opon czy też dołu pojazdu
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam zdania auto jest na gwarancji więc ciężko powiedzieć słyszałem o poprzednich kijankach że części tanie jak w skodzie itp.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że jest to wszystko zrobione tak jak by się tego oczekiwało za tą cenę np dla porównania VW GOLF VII Kombii wychodził ok 20-30 tys więcej a dostawało się auto mega plastikowe o skodzie nie wspominam bo to co wyprawia grupa VAG to jawna kpina...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co jest wszystko jak z salonu w miesiąc zrobiliśmy 4500 km więc nie dziwcie się że auta roczne mają po 30 40 czy 50 tys km przy czym zaznaczam że auto jest wykorzystywane do prywatnych celów. Wg mnie to wszystko wyjdzie po zimie :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Proceed Shooting Brake