Ocena kierowcy - Kia Proceed Shooting Brake Facelifting
Al3x_,
ponad rok temu
Silnik 1.5 T-GDI 160KM 118kW
Rok produkcji 2022
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Schowek na okulary w wersjach MY2022, w MY2023 już go niestety nie znajdziecie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Nie jest do usterka (chyba) ale praca skrzyni biegów to najgorszy aspekt całego samochodu.
5,0
Całokształt
Ogólnie gdybym miał wybrać ten samochód raz jeszcze to pewnie bym to zrobił. Nie jest idealny ale nic lepszego w podobnych kryteriach bym nie znalazł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc jest wystarczająca. Odejmuję jedna gwiazdkę ze względu na kulturę pracy silnika, która nie powala. Japońska 20 letnie silniki pracują płynniej. Jednakże to jedna z niewielu wad.
2,0
Skrzynia biegów
Jedna z najgorszych skrzyń automatycznych jakimi jeździłem. Serio. Gubi się podczas jazdy w korkach. Gubi się podczas przyspieszenia. Zdarza się, że czuć zmianę biegu... w skrzyni DCT w 2023 roku to niedorzeczne.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze, pewnie. Nie mam większych zastrzeżeń. Prowadzi się płynnie, zdecydowanie. W zakrętach nie nurkuje ani nie przechyla się znacząco na boki.
5,0
Karoseria
Mój samochód to świeży egzemplarz wiec nie ma prawa się nic dziać z blacharką. Sama karoseria jest ładna - i to jest chyba jeden z ważniejszych aspektów tego samochodu ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Powiem tak - przeciętna. Nie ma tragedii i mocno ścięta bryła oraz tylna szyba o dziwo nie przeszkadzają w widoczności. Gorzej z tym co widać po bokach. Bardzo często ktoś chowa się w martwej strefie więc BSA to taki dość przydatny bajer w tym samochodzie. (ja niestety nie mam i żałuję)
5,0
Ergonomia
Mógłbym odjąć jedną gwiazdkę za to, że jest niski i nie wygodnie się wsiada oraz za fotele, które pozostawiają wiele do życzenia, ale świetnie zaprojektowana przestrzeń bagażowa rekompensuje te minusy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fotele grzeją na 3 biegu aż za mocno. Kierownica nagrzewa się w dosłownie chwilę. Zamarznięta szyba przy -5 odpuszcza po 2 minutach. Sama klimatyzacja również bez zarzutów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedną gwiazdkę trzeba odjąć z urzędu ze względu na to, że to Shooting Brake więc z definicji jest mniej miejsca nad głową pasażerów. Dla kierowcy wszystko w zasięgu i dobrze rozmieszczone.
3,0
Wyciszenie
Jak na dość opływowy kształt i złudzenie dobrej jakości wnętrza to jest to dość głośny samochód. Głośny przy dużych prędkościach. W mieście raczej bez różnicy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
NIe miałem przygód z naprawami bo jak powiedziałem wcześniej - to świeży samochód i byłoby to dziwne gdyby już teraz zaczęło się coś dziać. Zwłaszcza, że o KIA'ch można powiedzieć wiele, ale akurat awaryjność nie jest ich słabą stroną.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez dwóch zdań 5/5 - ilość plusów przeważa diametralnie nad minusami. W tej cenie, w tym segmencie zdecydowanie jest to najlepszy wybór na chwilę obecną.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakość KIA odstaje gdzieś od topowych marek. Wiadomo - nie ma cudów. Gdzieniegdzie słychać jak coś puka i trzeszczy. Tyczy się to głównie plastików. Mimo to, uważam że dzieje się to na tyle sporadycznie, że można dac 5*
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzam, żadnych. Samochód jest zbyt "świeży".
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI 160KM 118kW
[l/100km]