Silnik
: Silnik Mazdy. Duża kultura pracy i niezłe osiągi :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: karoseria mocno podatna na rdzę!
4,0
Całokształt
Możliwe, że mam szczęście i po prostu trafił mi się dobrze złożony model, ale choć nie jest to moje marzenie to Kia Pride da się znieść. Jako codzienny środek transportu jest do zaakceptowania, a japońskie pochodzenie części daje poczucie pewności, że auto nie rozpadnie się na drodze. Szkoda tylko, że blachy są tak kiepsko zabezpieczone i rdza niestety jest czymś naturalnym i chyba nieuchronnym w tym pojeździe :(
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik (1.3 73KM) to zdecydowanie najlepszy element tego auta. Pracuje równo i mimo niedużej pojemności zapewnia niezłą elastyczność zwłaszcza na drugim i trzecim biegu. Po prostu kolejny udany produkt od Mazdy z którym nie większego problemu :)
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia skrzyni są długie - to fakt. I mimo, że początkowo zastanawia człowiek sens takiego posunięcia to ostatecznie dochodzi do wniosku, że jest dobrze. Z jednej strony silnik jest na tyle mocny by nie zmuszać do częstej zmiany biegów w mieście, a z drugiej można spokojnie jechać 100-120km/h w trasie na piątym biegu bez zbędnego żyłowania jednostki napędowej. Sama zmiana biegów nie nastręcza problemów w postaci siłowania się z drążkiem czy jego nieprecyzyjnego prowadzenia, tylko do wrzucania drugiego biegu trzeba się przyzwyczaić. Jest ok.
3,0
Układ jezdny
Auto jest lekkie, zrywna a zawieszenie miękkie. Za miękkie, co utrudnia szybszą jazdę. Układ jezdny to żadna rewelacja i nie powala precyzją, a auto ogólnie dość mocno przechyla się na zakrętach. Za to układ wspomagania kierownicy chodzi bardzo lekko a auto ma mały promień skrętu co ułatwia parkowanie i inne wygibasy :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra i choć nie cieszy wysoka pozycja za kierownicą to przynajmniej nie musimy się martwić że czegoś nie zauważymy.
4,0
Ergonomia
W aucie wszystko działa tak jak powinno i jest tam gdzie się człowiek tego spodziewa. Przynajmniej na desce rozdzielczej i przy kierownicy. Natomiast nie rozumiem czemu przełączniki sterowania szyb są tak strasznie mocno przesunięte do tyłu :(. Auto jest tak samo nudne w środku i na zewnątrz ale nie ma obawy by jakiś element zaskoczył niemiło swoim działaniem czy umiejscowieniem.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest ok. I choć producent poskąpił chyba filtrów powietrza wpadającego z zewnątrz to na szczęście istnieje możliwość włączenia zamkniętej cyrkulacji powietrza która oszczędzi nam wdychania spali z innych pojazdów po reanimacji. Auto szybko się nagrzewa nawet w duże mrozy ale ogrzewanie działa tak sobie. Po za tym poprzez małą szczelność auta i duże powierzchnie szyba wnętrze auta szybko się wychładza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersja Kombi zapewnia jak na tą klasę przyzwoitą przestrzeń na nogi za równo z przodu jak i z tyłu. Po za tym auto jest wysokie i przestrzeni nad głowami jest całkiem dużo, co optycznie powiększa wnętrze pojazdu. Fotele choć nie są niczym nadzwyczajnym nie męczą na dłuższych trasach.
1,0
Wyciszenie
Tragedia :) Wyciszenia brak. Dzięki bogu, że autem tym da się jeździć sprawnie na niskich obrotach nawet z większymi prędkościami bo inaczej jazda w trasie byłaby koszmarem. A tak jest to tylko tragedia z akompaniamentem stuków, zgrzytów, szumu opon, powietrza i przy donośnym ryku silnika :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - w trasie wychodzi jakieś 5 litrów na 100km przy szybkiej i nieekonomicznej jeździe. Znam siebie i wiem, że można jeździć oszczędniej. W mieście na pewno więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kia Pride można nabyć z naprawdę nieduże pieniądze, a w zamian otrzymujemy auto które nie raz może miło zaskoczyć :) Jeśli ktoś szuka swojego pierwszego auta, samochodu na czas określony i czegoś naprawdę taniego, czego nie będzie nam szkoda to Kia jest w sam raz :) Można się wyszaleć, poprzerabiać a jak już się znudzi to bez sentymentu wywalić na złom :D
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie dobrze. Mam to auto co prawda dopiero pół roku, a to używane auto ma już na przebiegu 120K km a ja wcale go nie oszczędzam, jeżdżę dużo, szybko i często. Na razie główna inwestycja to paliwo :) Wszystko działa i auto nie zawiodło mnie ani razu czy to zimą czy latem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic mi nie wiadomo o mechanicznych, ale karoseria jest mocno podatna na rdzę niestety.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 64KM 47kW
[l/100km]