Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Pride Hatchback

robert2212@wp.pl, 16 lat temu
Silnik 1.3 i 64KM 47kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Pride Hatchback 1.3 i 64KM 47kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niektórzy narzekają na rdzewiejącą karoserię ale mozna trafić na zadbane i wyglądające porządnie autka. Ze względu na dobry silnik czyniący z autka małą rakietę uważać trzeba, żeby nie kupić samochodu od szlejącego nim młodzieńca. Można poznać po przesuniętej do przodu dźwigni biegów lub skróconej rączce hamulca ręcznego żeby bezproblemowo zaciągać ręczny do baczków.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Słabe łożyska i nie wszędzie z przodu wymienią je dobrze ze względu na dobór tulei dystansowej.
4,0
Całokształt
Kupiłem autko zadbane, garażowane, jeżdżone spokojnie. Sprawdziłem co potrafi, satysfakcja pełna. Sam jeżdżę spokojnie bo mam nadzieję, że silniczek dojedzie do 200 tyś.km.Stoi teraz na dworku więc nie wiem ile wytrzyma karoseria.Rdzy na razie nie widać, małe burchelki na lakierze przy tylnym spryskiwaczu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do 70 tyś. km jeździł na Castrolu OW30, teraz Mobil 5W40. Wymiana co 10 tyś. km. Silnik pracuje wzorowo. Zbiera się jak burza, bardzo czuły pedał gazu. Trzy dorosłe osoby + trochę bagażu i bez pisku opon łapie setkę w 12,5 sek. Te droższe z silnikiem nawet 1,6 nie zostawią Cię w tyle na światłach. Przy wyprzedzaniu TIR-ów czasami można zredukować na 3-kę, zmienia się w rakietkę, jak ciasno na drodze. Ale nie szalejmy.
4,0
Skrzynia biegów
Drążek chodzi precyzyjnie, nie ma żadnych luzów, sztywno do tej pory jak w nowym. 1- do 40 km/h, 2- do 85 km/h, 3- do 120 km/h, 4- 150km/h i zrezygnowałem dalej. 5- nie sprawdzałem na maksa ale 155 km/h z 4 osobami na pokładzie to tyle co podaje fabryka i mi wystarcza. Wsteczny trzeba wrzucać z wyczuciem, czasami nie wejdzie za pierwszym razem.
3,0
Układ jezdny
Samochód nie do ścigania po zakrętach. Zawieszenie dość miękkie. Przy szybkiej jeździe może troszkę wynieść z toru jazdy. Ale samemu czy w 4 osoby jedzie sie miło. Duża wada to słabe łożyska w kołach. Tył można robić samemu ale przednie nie zrobią dobrze w każdym serwisie. Polecam serwisy w dużych miastach gdzie mają doświadczenie. 70 tyś. km i wymieniłem już wszystkie łożyska.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dzięki dużemu przeszkleniu super. No może jak się podjedzie za blisko świateł na skrzyżowaniu to trzeba się przychylić bo przednia szyba jest ciut za niska.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Tylko włącznik tylnych wycieraczek mógłby być w innym miejscu. Trudno w czasie jazdy trafić na niego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato w trasie ok, w mieście gorąco ale można otworzyć szeroko okna bo przecież jeździmy powoli. W zimę jest ciepło. Nagrzewa się dość szybko. Wentylator na najszybszych obrotach trochę za głośny.Plus to uchylane tylne szyby w wersji 3-drzwiowej. W lato je uchylasz, otwierasz nadmuch zimnego powietrza i w trasie jest niezagorąco i w miarę cicho bo przednie szyby moga być zamknięte.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szkoda, że nie ma przesówanej tylnej kanapy. Ale i tak miejsca jest sporo. W trasie 3-godzinnej 4 osoby nie zdrętwieją. Zastrzeżenia to w podstawowej wersji skajowe fotele, no trudno.
3,0
Wyciszenie
Silnika prawie nie słychać nawet przy większych prędkościach. Słychać szum opon, wiatr w uszczelkach drzwi i po karoserii. Robi się dość głośno przy prędkości pow. 100km/h. Podłoda i nadkola mogłyby być lepiej wyciszone. Ale przy spokojnej jeździe da się rozmawiać i słuchać radia. Seryjne 2 głośniki przyzwoite. Za tą cenę nie wymagajmy wyciszenia jak w limuzynie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na taki mały i lekki samochód silnik 1,3 wystarcza w zupełności. Niewielka różnica w spalaniu 100 czy 130 km/h w trasie. W jednym serwisie są drodzy w drugim za to samo zapłacisz 3 razy mniej. Sam sobie wybierz. Części lepiej samemu kupować. Trochę taniej. Jak nie ma w sklepie serwis załatwi napewno. O ból głowy przyprawiło mnie wymienianie przednich łożysk. Zrobili byle jak i po 350 km znowu do wymiany jedno. Ale jak zrobią dobrze to się pojeździ.
4,0
Stosunek jakość/cena
5 tyś za takie autko wart było dać mimo wymiany łożysk. Matiz wychodził 3,5 tyś więcej. Za te pieniądze można dostać autko z większym przebiegiem ale dużo bogaciej wyposażone.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylna wycieraczka czasami wymaga ręcznego pobudzenia. Wkładka z rolką prowadnicy z jednej strony fotela pasażera się wysówa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik - rewelacja. Koła - cały czas nasłuchuję czy usłyszę łożyska. 18 tyś km jak kupiłem brykę i wymienione wszystkie. Trochę to mnie wkurza.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Pride Hatchback 1.3 i 64KM 47kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
5,5
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Pride Hatchback