Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Pregio

krisp, 20 lat temu
Silnik 2.7 D 84KM 62kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 0 tys. km
Kia Pregio 2.7 D 84KM 62kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
2,92
29% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
do 4 lat użytkowania jeździ się bezawaryjnie. po 4 latach (120tys.) zaczynają się niespodzianki i awarie - trzeba ładować gotówkę w naprawy. idealny samochód w leasing na 3-4 lata, później lepiej się go pozbyć.
Wrażenia
3,0
Silnik
przy wyższych obrotach hałas silnika w kabinie jest znaczny. po 2-godzinnej jeździe człowiek cieszy się gdy może wyłączyć silnik. alternatywnie pozostaje jechać wolniej niż 90km/h. poza tym silnik pracuje dobrze, bezawaryjnie, przy -20 stopniach mrozu zapala za 1 razem (chociaż polecam wymiane akumulatora na markowy i bezobsługowy, bo ten fabryczny nie jest zbyt mocny)
3,0
Skrzynia biegów
jedynka ma ekstremalnie krótkie przełożenie, następne biegi już ok. czasami biegi wchodzą ciężko i trzeba ponawiać próbę zmiany biegu. skok drążka zbyt długi. na mrozie pierwsze przełożenia lepiej wykonać "na sucho" przed ruszeniem.
4,0
Układ jezdny
ogólnie jak na samochód dostawczy nie można narzekać. najlepiej się prowadzi gdy na "pace" jest coś załadowane. promień zawracania 11m, co jest lepszym wynikiem od niektórych osobówek. po 80tys. amortyzatory do wymiany. napęd na tylną oś w zimie robi psikusy - utknięcie z towarem na oblodzonej, prostej drodze nie należy do przyjemności. po zatrzymaniu zwyczajnie nie dało się ruszyć.
Komfort
3,0
Widoczność
dobra do tyłu, choć moim zdaniem lusterka boczne za bardzo oddalają. z przodu boczne słupki mogą przyprawić o nerwicę. nieżadki jest przypadek że jadąc zakręt w prawo musisz pochylić się w stronę kierownicy bo nie widzisz drogi którą dokładnie zasłania słupek!
2,0
Ergonomia
wsiadanie = wskakiwanie. przestrzeń otworu po otwarciu tylnej klapy ograniczona przez niepotrzebne zwężenia w dolnej części. wykonanie jakichkolwiek czynności serwisowych to mordęga, bo wszędzie ciasno i dostęp utrudniony.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
w lecie dmuchawa nic nie daje bo dmucha na "ciepło", zupełnie nie schładza powietrza. nagrzana karoseria dopełnia swojego. w zimie można się dogrzać do woli. przydatny przycisk odcięcia powietrza z zewnątrz.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca jest na 2 osoby i torebkę. kategorycznie odradzam jeżdzenie w trójkę - zdecydowanie za ciasno, pasażer od kierowcy ma podkurczone nogi i przy wrzucaniu wstecznego i piątki jest trącany w nogę dźwignią zmiany biegów.
1,0
Wyciszenie
wspomniane już przy opisie silnika. powyżej 90km/h robi się nieznośnie głośno, powietrze świszczy, silnik wyje...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio 10l/100km. tylko troszkę mniej na trasie. zważając na jakość ich wykonania ceny części są wysokie. szukanie zastępników bardzo utrudnione z uwagi na egzotyczność marki. także jest miło dopóki się coś nie popsuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
może nie jakość/cena ale użyteczność/cena. za te pieniądzie nie można oczekiwać ani więcej ani mniej. jako auto do firmy na pewno zapracuje na siebie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dwie(jedna przód, druga tył) oryginalne opony jakiejś azjatyckiej firmy jeszcze przed zużyciem bierznika straciły geometrię i biły góra-dół - do wymiany. ogólnie wszędzie materiały niskiej jakości. nie widziałem 4-latka by go rdza nie brała. w moim nadkola drzwi, krawędzie klapy maski już nie mają lakieru. zaczyna brać tylną klape. po 100tys. padł spryskiwacz tylnej szyby. przełącznik od świateł przy kierownicy do wymiany po 120tys. tu i ówdzie popękały jakieś plastiki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 90tys. chłodnica do wymiany.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Pregio