Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Picanto III Hatchback 5d

Endriu, 2 lata temu
Silnik 1.2 DOHC 84KM 62kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Kia Picanto III Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
26% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Wybiło 50kkm to trzeba dodać opinię. Jeżdżę od początku, kupiony nowy, wersja M (bieda edition), ze swojej strony dodałem tempomat (wystarczy przepiąć panel na kierownicy, kilkadziesiąt zł na alie, poł godziny przy piwku i zrobione). Jako podstawowy kosztował 42k zł + LPG BRC (nie pamiętam ile) i lakier, najważniejsze że 4 cylindry. Na jeździe próbnej sprawdziłem 1.0 i 1.2, wybór był oczywisty. Samochodem jeździ się przyjemnie, pali niewiele choć to zależy od nogi bo 8,8l też da się wycisnąć, reszta niżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tradycyjnie 4 cylindry, prostota konstrukcji to i nie ma się co zepsuć. Nie lubi zimnych rozruchów przy dużej wilgotności ale szybko się nagrzewa. Lubi obroty, można sobie czasami śmignąć żeby przedmuchać wydech.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi 1-5 spoko, krótki skok. Irytująca czasami może być zmiana 1-2 bo zestopniowanie ma kiepskie ale do nauczenia. Gwiazdka mniej przez wsteczny, który żeby wrzucić trzeba 4/10 razy podwójnie wysprzęglić.
5,0
Układ jezdny
Tutaj nie jeden się zdziwił, dobrze odczytuje ruchy choć z nano zwłoką, bardzo przyjemny.
3,0
Karoseria
Lakier niby w porządku ale... Klar rysuje się od samego patrzenia, wystarczy przetrzeć miękkim ręcznikiem papierowym a pod światło widać mikrorysy. Jeszcze dodajmy do tego odpryski i stąd 3/5 gwiazdek.
Komfort
5,0
Widoczność
Myślałem żeby odjąć 1 gwiazdkę za masywny słupek A ale w tak małym samochodzie ciężko o sensowną strefę zgniotu,
5,0
Ergonomia
Wszystko dostępne pod ręką. Do tego montaż tempomatu zrobił swoje (warto poczytać forum).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prawie cały czas na klimie, lato czy zima daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeważnie jazda w pojedynkę, ewentualnie 2os. więc miejsca aż nadto. Spokojnie można spakować się pod namiot na 2 tygodnie ze wszystkimi gratami ale tylko w 2. Krótkie odcinki 2+2 jeszcze można znieść ale większych tras sobie nie wyobrażam.
5,0
Wyciszenie
Nie rozumiem ludzi oczekujących od segmentu A wyciszenia na poziomie RR. Na wielkość auta i koszt zakupu jak najbardziej w porządku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO co 15kkm, do tego wymiana filtra powietrza (niby co 60kkm) i kabinowego za każdym razem. Ponadprogramowo wymiana oleju z filtrem po 2kkm. Spalanie podane w LPG, benzyna tylko na rozruch.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niskie koszty eksploatacji, niska cena i jazda na LPG robi robotę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od początku nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od początku nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Picanto III Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
4,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Picanto III Hatchback 5d