Wybiło 50kkm to trzeba dodać opinię. Jeżdżę od początku, kupiony nowy, wersja M (bieda edition), ze swojej strony dodałem tempomat (wystarczy przepiąć panel na kierownicy, kilkadziesiąt zł na alie, poł godziny przy piwku i zrobione). Jako podstawowy kosztował 42k zł + LPG BRC (nie pamiętam ile) i lakier, najważniejsze że 4 cylindry. Na jeździe próbnej sprawdziłem 1.0 i 1.2, wybór był oczywisty. Samochodem jeździ się przyjemnie, pali niewiele choć to zależy od nogi bo 8,8l też da się wycisnąć, reszta niżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tradycyjnie 4 cylindry, prostota konstrukcji to i nie ma się co zepsuć. Nie lubi zimnych rozruchów przy dużej wilgotności ale szybko się nagrzewa. Lubi obroty, można sobie czasami śmignąć żeby przedmuchać wydech.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi 1-5 spoko, krótki skok. Irytująca czasami może być zmiana 1-2 bo zestopniowanie ma kiepskie ale do nauczenia. Gwiazdka mniej przez wsteczny, który żeby wrzucić trzeba 4/10 razy podwójnie wysprzęglić.
5,0
Układ jezdny
Tutaj nie jeden się zdziwił, dobrze odczytuje ruchy choć z nano zwłoką, bardzo przyjemny.
3,0
Karoseria
Lakier niby w porządku ale... Klar rysuje się od samego patrzenia, wystarczy przetrzeć miękkim ręcznikiem papierowym a pod światło widać mikrorysy. Jeszcze dodajmy do tego odpryski i stąd 3/5 gwiazdek.
Komfort
5,0
Widoczność
Myślałem żeby odjąć 1 gwiazdkę za masywny słupek A ale w tak małym samochodzie ciężko o sensowną strefę zgniotu,
5,0
Ergonomia
Wszystko dostępne pod ręką. Do tego montaż tempomatu zrobił swoje (warto poczytać forum).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prawie cały czas na klimie, lato czy zima daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeważnie jazda w pojedynkę, ewentualnie 2os. więc miejsca aż nadto. Spokojnie można spakować się pod namiot na 2 tygodnie ze wszystkimi gratami ale tylko w 2. Krótkie odcinki 2+2 jeszcze można znieść ale większych tras sobie nie wyobrażam.
5,0
Wyciszenie
Nie rozumiem ludzi oczekujących od segmentu A wyciszenia na poziomie RR. Na wielkość auta i koszt zakupu jak najbardziej w porządku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO co 15kkm, do tego wymiana filtra powietrza (niby co 60kkm) i kabinowego za każdym razem. Ponadprogramowo wymiana oleju z filtrem po 2kkm.
Spalanie podane w LPG, benzyna tylko na rozruch.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niskie koszty eksploatacji, niska cena i jazda na LPG robi robotę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od początku nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od początku nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 84KM 62kW
[l/100km]