Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Picanto III Hatchback 5d

FFF, 3 lata temu
Silnik 1.2 DOHC 84KM 62kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Picanto III Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,79
26% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Linia nadwozia jest zdecydowana i wyróżnia się wśród innych obłych samochodów tego segmentu.
Silnik : W mieście zapewnia zadowalającą dynamikę i rozsądne spalanie
5,0
Całokształt
Jeżdżę tym samochodem już ponad półtora roku i jestem zachwycony. Spalanie nigdy nie przeskoczyło 7l/100 (ani w mieście, ani w trasie). Maluch doskonale radzi sobie w mieście i da się nim zaparkować w większości miejsc gdzie większe samochody się po prostu nie zmieszczą. W trasie doskonale sprawdza się nawet na długich dystansach. Dotychczas najdłuższa trasa jaką nim zrobiłem to 550km na raz i wygodne fotele zapewniły odpowiedni komfort oraz nie spowodowały żądnego bólu pleców. Bagażnik przy odpowiednim planowaniu zapewnia odpowiednią ilość miejsca na 2 tygodniowy letni wyjazd dla 2 osób. Podróż w 4 osoby nie stanowi problemu bo z tyłu jest dość miejsca dla osoby o wzroście ok 180 cm, która nie będzie wbijała kolan w przednie fotele.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamika przy samochodzie tych gabarytów jest aż nadto zadowalająca. Pozwala na dynamiczne poruszanie się po mieście i nie traci wigoru w trasie pozwalając na wyprzedzanie przy odpowiednim jego zaplanowaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko i przyjemnie, zdarza się jednak, że są problemy z wrzuceniem biegu wstecznego.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Najdojrzalszy maluch z wyglądu wśród dostępnych na rynku modeli w tej klasie.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Jeśli chodzi o ten segment to z tego co się orientowałem jest to największy bagażnik w klasie. jest ustawny, choć ma dosyć wysoki próg załadunkowy i bywa problematyczne włożenia większego bagażu, ale bez problemu pomieści przy odpowiednim zaplanowaniu bagaże dla 2 osób na 2 tygodniowy letni wyjazd
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie działają bardzo sprawnie. Objętość kabiny nie jest duża więc szybko osiąga w środku zadaną temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten gabaryt samochodu przestrzeń jest aż nadto zadowalająca. Z przodu jest wystarczająco dużo miejsca dla wysokiej osoby i to samo można powiedzieć o miejscu na tylnej kanapie. Pasażer o wzroście ok 180cm może wygodnie jechać za kierowcą o tym samym wzroście i nie będzie mu wbijał kolan w plecy.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to samochód przewidziany do pokonywania długich tras więc powyżej 110-120 szum w środku staje się nieprzyjemny. Jeśli jednak chodzi o ruch miejski to jest wyciszenie jest na bardzo dobrym poziomie. Można się jeszcze przyczepić do wygłuszenia nadkoli i podczas deszczu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chodzi o ten segment to uważam, że samochód nie ma sobie równych. doskonała jakość wykonania, ekran do połączenia telefonu i wyświetlania nawigacji z niego, wydajna klimatyzacja, komfortowe siedzenia i niskie spalanie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez prawie 2 lata użytkowania i przejechaniu 20k km nie miałem z samochodem żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie żadnych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Picanto III Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
4,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Picanto III Hatchback 5d