Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Picanto III Hatchback 5d

AdAm, 4 lata temu
Silnik 1.2 DOHC 84KM 62kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Picanto III Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,71
24% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląd oraz wyposarzenie to wielki plus.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Dziwnie rozwiązanie niektóre funkcje w menu.
5,0
Całokształt
Super auto do miasta. Duży plus za wygląd wersji X-line, a jeszcze większy za wyposażenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Generalnie ok. Bardzo równo i cicho pracuje. Brzmi bardzo przyjemnie, szczególnie w porównaniu do konkurencyjnych 3-cylindrowców. Niestety, w porównaniu do nowoczesnych turbo trochę brakuje momentu obrotowego, co czuć na co dzień.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko idealnie. Bardzo lekko i precyzyjnie. Początkowo wsteczny czasem haczył, ale to minęło. Teraz super, chociaż na trasie trochę przeszkadza krótkie zestopniowanie. Z drugiej strony to auto miejskie, a w mieście to zaleta - 5 bieg można śmiało wrzucać już przy 60 km/h.
5,0
Układ jezdny
Super trzyma się drogi. Jak jedzie jedna osoba to trochę zawieszenie sprawia wrażenie zbyt sztywnego. 2-os + bagaż jest idealnie. Duży plus za prześwit. Mały minus za felgi 16''. Super wyglądają, ale na krawężniki trzeba uważać.
5,0
Karoseria
To kwestia gustu ale mi się podoba. Mam biały kolor, który doskonale kontrastuje z dodatkami wersji X-line (duże felgi + ciemne szyby i żółte dodatki).
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko super. Sprawę dodatkowo poprawiają czujniki cofania i kamera cofania. Krótki przód pozwala sprawnie manewrować w najciaśniejszych miejscach.
4,0
Ergonomia
Ogólnie dobrze, choć wymaga przyzwyczajenia. Jest kilka "oryginalnych" rozwiązań, np. niektóre funkcje komputera pokładowego są dostępne tylko na postoju, światła dzienne gasną jak zaciągniesz hamulec ręczny (np. na światłach), kieszeń w fotelu z tyłu jest tylko z prawej strony.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewane fotele i kierownica robią zimą robotę. Klima latem też. Jedyne zastrzeżenie to, że sprężarka klimy głośno pracuje - słuchać ją na wolnych obrotach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jadąc z przodu można odnieść wrażenie, że to znacznie większe auto.
4,0
Wyciszenie
Szału nie ma, ale w autach konkurencji jest podobnie. To klasa A - cudów nie ma. Z drugiej strony nie ma takiego metalicznego pogłosu jak np. w VW up!.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście trochę rozczarowuje - 8 l/100. Z drugiej strony dla ekonomicznych jest opcja LPG, a dzisiaj to nieczęste.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanio nie jest ale wyposażenie zacne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za mały przebieg by wyciągnąć wnioski.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg by wyciągnąć wnioski.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Picanto III Hatchback 5d