Ocena kierowcy - Kia Picanto III Hatchback 5d Facelifting
Tomasz G,
ponad rok temu
Silnik 1.0 DPI 67KM 49kW
Rok produkcji 2022
Przebieg:
3 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,79
26% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Na rynku jest coraz mniej małych samochodów miejskich. Ten nie dość, że jest to spełnia oczekiwania w 100%. Drugi samochód rodzinny też KIA ma dużo zalet, ale Picanto w kilku obszarach przebija dużo droższego Xceeda.
Wrażenia
5,0
Silnik
67 KM wydaje się niedużo, ale doskonale rusza i przyspiesza przy niskich prędkościach. Wyjątkowo oszczędny.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami zgrzytnie, ale dobrze sygnalizuje włączenie biegu. Przełożenia inaczej zestrojone. Należy jeździć z prędkościami wyższymi niż sugeruje to sugestia na wyświetlaczu.
5,0
Układ jezdny
Doskonała sterowalność i zwrotność.
5,0
Karoseria
Krótko użytkowany, ale brak zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Spore okna jak na obecne standardy.
Brak spryskiwacza tylnej szyby.
5,0
Ergonomia
Wygodne fotele. Proste sterowanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje opcji nadmuchu szyba - konsola centralna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe wnętrze wygospodarowano dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Trzy cylindrowy silniczek na 1 i 2 biegu dość hałaśliwy, ale wyciszenie niezłe. Jazda ze stałą prędkością przy niskim natężeniu hałasu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obecnie koszty to paliwo. Tu dałbym 6 gwiazdek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie widzę wad jakościowych, czy tanich materiałów wykońceniowych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 DPI 67KM 49kW
[l/100km]