jak pierwszy raz do niej wsiadłem to się zakochałem , a jak się przejechałem to uczucie nie zgasło ;-)
dodam ze trochę samochodów prowadziłem od fiata 126p po lexusa sc430 z 300KM silnikiem
co do mojej wersji to jest b.dobrze wyposażona
alufelgi 15" 175/50r15 ,klimatyzacja , 4xpoduszki, ABS z EBD chamulce tarczowe wentylowane przód , tył tarczowe , srebrno-niebieski metalik - wszystkie czesci lakierowane , nad tylna klapa lotka , wszystkie szyby elektryczne + el.lusterka , centralny z alarmem i pilotem w kluczyku (+blokada skrzyni) , schowki : na okulary nad kierowcą , pod siedzeniem pasażera , regulowana kierownica , 2 kolorowe fotele i tapicerka , barwione fabrycznie szyby , wspomaganie , kierownica i gałka zmiany biegów pokryte naturalną skórą , światła przeciwmgielne , i pewnie coś jeszcze
dodam że wersja na niemcy posiada instalację głośnikową opartą o wysokotonówki w osłonach lusterek , nisko-sredniotonówki ok 13cm w drzwiach na plastikowych dystansach ; w tylnych drzwiach tez chyba podobne 13nastki - tego nie rozbierałem
głośniki sa już wymienione na JLAUDIO VR600cs podpięte pod wzmacniacz AUDISON LRX 4.300 i wspomagane subem Cerwin Vega IT 10"
a copowiem o starych seryjnych głośnikach - że grają całkiem poprawnie !! aż się zdziwiłem , biją wszystkie seryjne systemy które słyszałem (opr lexusa o którym wspomniałem wyżej - tam rządził BOSE )
kumpel posiadający 30cm subwoofer w swoim clio pierwszy raz siadając do kii dziwił się skąd tyle basu (jego 13nastki sony tego nie potrafią - a wciąż mówimy o oemowych produktach podpisanych przez KIA)
ale wsumie coś w tym jest " TEŚCIU" w clarusie ma fabryczne głośniczki KII i też grają całkiem nieźle !!
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy - jak najbardziej OK - 4 cylindry robią swoje
Silnik chodzi cichutko , jest dobrze wyciszony ( na postoju w kabinie przy włączonym nawiewie na 1 cale go nie słychac)
Skrzynia jednak jest zestopniowana na oszczędność - długie przełożenia - i autko traci na elastyczności i przyspieszeniu - do tego dochodzi znakomite wyciszenie i uczucie ze samochód WCALE nie przyspiesza (całkowicie subiektywne)
przyspieszenie i elastyczność porównywalne z konkurencją
może trzeba go będzie trochę podrasować ;-)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza miękko i precyzyjnie , jednak biegi mają długie przełożenia -
+ dla zużycia paliwa
- dla elastyczności i przyspieszenia
5,0
Układ jezdny
Doskonały układ jezdny !! samochód wspaniale się prowadzi i łatwo wyczuć co się dzieje
w picanto mam seryjne 15" felgi alu z oponami 175/50 R15
trochę mniejszy komfort - ale to prowadzenie
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność całkiem ok - jednak troche dziwne boczne lusterka
5,0
Ergonomia
wszystkie przełączniki na swoim miejscu , dobrze i intuicyjnie rozlokowane , wygodne fotele (jednak nie regulowane na wysokość i do tego wysoka pozycja za kierownicą) , regulacja kolumny kierownicy
pełno schowków
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
mam najbogatszą wersję sprzedawaną w niemczech
oczywiście jest klimatyzacja (średnio wydajna) , nawiewy dobrze rozlokowane , jak grzeje - zobaczymy , chłodzić potrafi , wentylator nawiewu chodzi cicho !
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na tak małe autko przestrzeni mnóstwo ! (kosztem bagażnika)
niestety zarejestrowany na 4 osoby
5,0
Wyciszenie
naprawdę super
silnika nie słychac (stad subiektywna ocena przyspieszeń) przy 160 km/h rozmawiam a nie krzyczę
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam ciężką nogę , + klimatyzacja no i kia trochę pali ...
mogła by mniej , jednak wiem że potrafi być oszczędna
5,0
Stosunek jakość/cena
wg mnie wersja sprzedawana w zeszłym roku za 36500 była całkiem ok
głóny minus to brak ABS
zalety - 2 poduszki , klimatyzacja alektryczne szyby
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie bez problemu - mały przebieg
cieszę się z 3 letniej gwarancji !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
też na razie OK
cieszę się z 3 letniej gwarancji !
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 DOHC 65KM 48kW
[l/100km]