Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Picanto I

Mateo, 4 lata temu
Silnik 1.0 SOHC 62KM 46kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 138 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Kia Picanto I 1.0 SOHC 62KM 46kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,93
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Myślałem, że będzie słabiutki. Jest lepiej niż oczekiwałem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Zmiana biegów nie jest najprzyjemniejszą rzeczą na świecie.
Zawieszenie : Zbyt twarde zawieszenie pogarsza komfort podróżowania.
4,0
Całokształt
Skręca, jeździ, hamuje. Zawiezie do sklepu. Zawiezie do pracy. Komfortu i wygody nie będzie, ale za takie pieniądze nie ma co wybrzydzać. Znakomite do miasta. Manewrowanie w ciasnych uliczkach czy zawracanie to nie problem dla Picaczento. Przy parkowaniu uśmiech sam pojawia się na twarzy. Szpanerzy w SUVach się męczą, a ja parkuję tam, gdzie inni mogą pomarzyć. Bagażnik malutki, na drobne zakupy wystarczy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do 60-70km/h żwawy. Potem gorzej. Do miasta spokojnie wystarczy. Na trasie nie poszalejemy, ale można spokojnie 120km/h jechać.
2,0
Skrzynia biegów
Słaby punkt tego samochodu. Czasem bieg nie chce wskoczyć. Pomaga wrzucenie przeciwległego przełożenia i powrót do żądanego. Wybredny wsteczny. Często obraża się na kierowcę i nie chce współpracować.
3,0
Układ jezdny
Sztywne zawieszenie. Tłucze się na dziurach, pęknięciach. Najgorzej jest na kostce (takiej starej, wypukłej) i na betonowych płytach. Malutkie koła nie pomagają.
3,0
Karoseria
Rdza występuje, ale tragedii nie ma. Kupiłem od pierwszego właściciela, który garażował samochód. Gdyby stał pod chmurką byłoby znacznie gorzej. O dziwo rdzewieją elementy wewnętrzne. Mocowania foteli czy dźwignia klapki paliwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna . Auto jest wąskie i krótkie.
3,0
Ergonomia
Dobrze usytuowane otwory na kubek. Brak podłokietnika między fotelami. Szyby na korbkę. Przycisk ogrzewania tylnej szyby daleko od kierowcy. Brak obrotomierza w moim egzemplarzu. Brak wspomagania kierownicy. Brak zegarka czy termometru.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa nieźle. Wentylator jest dosyć cichy. Ogrzewanie na plus. Silnik szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe autko, to nie ma co narzekać. Z przodu jest sporo miejsca. Z tyłu gorzej, ale tragedii nie ma.
3,0
Wyciszenie
Tanie auto, więc nie możemy liczyć na dobre wygłuszenie. Do 70km/h jest znośnie. Powyżej 100km/h hałas już dokucza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części dosyć tanie, ale wymieniać trzeba. Do tej pory wymieniłem: rozrząd, pompę wody, pasek alternatora, świece, płyn chłodniczy, świece, łożyska mcpersonów, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, wydech środkowy, łożysko koła, przewody zapłonowe, szczęki hamulcowe (razem z el. montażowymi), No i oczywiście olej i filtry. Przejechałem dotychczas 27500km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dach nad głową na czterech kołach. Jeżeli szukasz komfortu, osiągów, wygody, to nie jest to auto dla ciebie. Kia Picanto, to po prostu środek transportu z punktu A do punktu B. Za takie pieniądze trudno kupić coś młodszego. Szukałem auta z 2003 albo 2004 roku, a kupiłem Picanto z 2006.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam wersję "golas". Nie ma nawet wspomagania kierownicy. To sprawia, że ryzyko usterek jest znacznie mniejsze niż w innych samochodach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpala i jeździ. Przynajmniej do tej pory.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 SOHC 62KM 46kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Picanto I 1.0 SOHC 62KM 46kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,50 zł
6,5
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Picanto I