Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Picanto I

Chamak, 5 lat temu
Silnik 1.0 SOHC 62KM 46kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Picanto I 1.0 SOHC 62KM 46kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,29
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń, wygląd, koszty utrzymania, dynamika na małych prędkościach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce słabe
4,0
Całokształt
Samochód ładny, w porównaniu do innych samochodów tej klasy jest zaskakująco przestronny. Zadowalająca liczba schowków. Intuicyjna obsługa, spalanie przy ekonomicznej jeździe 5L, przy moim stylu jazdy 7L.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 999ccm, 1.0 62KM, samochód waży 900kg. Przyspiesza ładnie, jest dynamiczny od 0 do 80 km/h, potem dziura.. Vmax producent podaje, że 155 km/h, mnie się udało wyciągnąć 160 km/h, choć słyszałem, że da się rozpędzić do nawet 180 km/h. Silnik wytrzymały.
4,0
Skrzynia biegów
Wiadomo, jak to w wielu autach - czasem jedynka i wsteczny ciężko wchodzą. U mnie chrupie dwójka. Ale nie jest źle.
3,0
Układ jezdny
Małe auto, wiadomo, średnio trzyma się drogi przy dużych prędkościach. W zimie też gorzej niż konkurencja. Natomiast w terenie rewelacja. Dzięki niewielkiej masie, w miarę dynamicznemu silnikowi i bardzo wysokiemu prześwitowi, ten samochód po drogach leśnych i polnych po prostu śmiga jak rasowa terenówka.
4,0
Karoseria
Mój samochód ma 14 lat, rdza na progach i masce występuje, lecz tragedii nie ma. Bardzo ładny grill oraz ogólnie stylistyka.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka boczne, przeciętna tylna szyba, niestety przednie słupki nieco uciążliwe.
5,0
Ergonomia
Jak ktoś lubi jeździć oszczędnie, być może zejdzie do 4,5L, przy stylu jazdy "na wariata" spali 7-8,5L
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu do VW up!, Toyoty Aygo i innego badziewia, ten samochód jest rewelacyjnie wietrzony. Przypomnę, że wyżej wymienione samochody nie posiadają nawet kratek wentylacyjnych na środku kokpitu, natomiast Picanto - owszem, i to porządne :) Ogrzewa się szybko, sporadycznie występuje problem z zaparowanymi szybami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma sporo przestrzeni, pasażer również. Z tyłu ciasno, lecz i tak jak na małe auto jest sporo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h pracuje cicho, przy wyższych prędkościach - domyślcie się Państwo sami :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedne z najniższych, części śmiesznie tanie
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość przyzwoita, cena taka w normie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki: elektryka, podgrzewanie tylnej szyby, matowiejące reflektory, raz rura wydechowa się zepsuła i silnik ryczał jak BMW na glebie ;) Odnotowałem problem z ustawieniem prawego lusterka. Co ważne, naprawy tychże usterek są tanie, a często można naprawić je samemu. Dostęp do elektryki łatwy. Twarde zawieszenie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie przy 160 000 km, jeszcze nie wystąpiła w moim aucie żadna poważna usterka

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 SOHC 62KM 46kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Picanto I 1.0 SOHC 62KM 46kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,50 zł
6,5
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Picanto I