Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Optima II Sedan

McArni, 5 lat temu
Silnik 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Optima II Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie i komfort jazdy
5,0
Całokształt
Samochód po prostu świetny. Rozważałem zakup wersji GT z silnikiem benzynowym 2.0 i trochę tego żałuję, ale mój budżet się cieszy :) Spalanie w trasie w okolicach 5 litrów, to coś czego przy moim poprzednim silniku (2.5 benz. i spalanie 11-13 litrów) nigdy nie doświadczyłem, a elastyczność i dynamika tego silnika powoduje, że wrażenia z jazdy są na tym samym poziomie co w poprzednim aucie, a nawet lepsze, bo komfort jazdy w "Kijance" jest wspaniały (wygoda, wyciszenie w środku). Co do minusów to na pewno "piano black" w środku (wersja L), strasznie się palcuje i mocno zbiera kurz. Minusem jest też brak wybierania głosowego bez podłączenia Android Auto, co np. w Hyundai i40 działa bez zarzutu, tutaj niestety trzeba telefon podłączyć kabelkiem i odpalić Android Auto. Nie odejmuję oceny z powodu takich "błachostek" :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Super dynamiczny i elastyczny silnik. Podawane tutaj na stronie poziomy spalania są chyba bardziej "książkowe" niż realne, ale w rzeczywistości nie jest dużo gorzej... trasa 5, miasto 7.8 litra. Jak na pojemność 1.7 całkiem nieźle się zbiera, przyspieszenie podobne jak w benzynowym 2.5 Chevroleta Epica (poprzednie auto), no a spalanie nawet nie połowa :) Chociaż po 141km i 340nm spodziewałem się czegoś lepszego.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze spasowan skrzynia. Niestety tryb jazdy SPORT to jedno wielkie nieporozumienie. Trzyma dość wysoko na obrotach, ale przecież w dieslu nie o to chodzi, bo największy moment mamy w okolicach 1.7-2.5k. ECO trzyma najwyższy możliwy bieg, co powoduje, że w mieście można lekko obniżyć spalanie, chociaż moim zdaniem najlepiej się jeździ na domyślnym trybie (NORMAL). Jak trzeba szybko wyprzedzić, to kick-down, albo manetki, które jeżeli naciśniemy automatycznie przełączają nam w tryb tip-tronic i nie trzeba przełączać drążka "w lewo". Po zaprzestaniu "manetkowania" skrzynia po jakimś czasie wraca w tryb pełnego automatu.
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Ergonomia w tym aucie jest na prawdę na wysokim poziomie. Co prawda w wersji L (1 poziom niżej GT) brakuje w standardzie elektrycznej regulacji fotela, ale i tak można go sobie dobrze wyregulować. Nie oszukujmy się, robi się to przeważnie RAZ. Regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach powoduje, że możemy sobie wyregulować fotel-kierownica idealnie. Wszystko jest pod ręką, ponieważ kokpit jest skierowany lekko w stronę kierowcy (coś tu lekko pachnie BMW :) ) i jest bardzo intuicyjne. Najbardziej potrzebne przyciski są na kierownicy, więc nie trzeba odrywać od niej rąk w trakcie jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Coś wspaniałego. W połączeniu z automatyczną regulacją głośności radia w trakcie przyspieszania efekt jest taki, że przy 180km/h po autostradzie nic w środku nie buczy, nie huczy, a muzyczka umila nam godziny spędzone za kółkiem. Gdy wyłączymy radio, da się lekko słyszeć pomrukiwanie silnika, ale jest to bardziej "miłe mruknięcie" :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem lepszego auta z takim wyposażeniem w tej cenie nie dostaniemy. W moim egzemplarzu brakuje mi tylko elektrycznej regulacji fotela kierowcy, ale przecież po wstępnym ustawieniu zapominamy o tym. Gorzej jak auto użytkuje więcej osób, jednak u mnie akurat narzeczonej moje ustawienie pasuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Optima II Sedan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Optima II Sedan